Utroligt så glad man bliver i låget når tingene bare "spiller":)
Du har ret i at MS2 er en begynderstation. Men nok ikke er verdens smarteste værktøj til at kode med. Med din anvisning lykkedes det mig at ændre CV'erne til standardanbefalingerne for den lille skivekollektor motor, og det kørte italieneren aldeles fremragende med.
Men da jeg var nysgerrig omkring autotune-funktionen, måtte den naturligvis afprøves.
Jeg byggede en quatermile bane på et par meters længde på stuegulvet, og "fyrede" den af. Det var nogle markante ændringer decoderen skrev ind i CV 51 til og med 55 ift standardværdierne. Men jeg har svært ved at vurdere om det reelt kom til at køre endnu bedre ? Faktisk synes jeg den nu kører lidt ujævnt ved tophastighed. Ja, ja der er lidt at justere på - det er jo kvalitetstid.
På billedet er lokoet på tur med MY1103, de passer fint sammen. Kort tid efter billedet blev taget, skete der dog en togkatastrofe. Nogen havde stillet et sporskifte forkert, og lokoføreren havde travlt med noget andet, kollisionen var uundgåelig. Heldigvis skete der hverken materiel- eller personskade ved dramaet
Fortsat rigtig god weekend