Interiørlys i Roco MA Lyntog

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Cooldad
Godsforvalter
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Interiørlys i Roco MA Lyntog

Indlæg af Cooldad »

Hejsa

Jeg kunne godt lige bruge nogen bud på hvordan at I har lavet "elektriske koblinger" på jeres Roco MA lyntog når I har sat interiørlys i dem.

Jeg har selv i tankerne et 2P microstik liggende under trækstangen (f.eks. som disse:https://www.aliexpress.com/item/33024685895.html) eller alternativt bore hul i bælgene i bunden af anlægsfladen og så lægge stikket inde bagved.

Eller findes der ledende trækstænger a.la. Q-koblingen?

Jeg får iøvrigt samme udfordring med mit Roco ICE TD DSB togsæt, og som ikke har nær så velfungerende bælge som på MA.

Mvh
Klaus

3-skinne med CS3 Plus. Udelukkende dansk materiel eller det som kører på de danske skinner.

moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Interiørlys i Roco MA Lyntog

Indlæg af moppe »

Cooldad
Godsforvalter

Indlæg af Cooldad »

Hej Klaus

Det var da et usædvanligt godt tip!! Det er en rigtig fin løsning. Takker og bukker :)

Mvh
Klaus

3-skinne med CS3 Plus. Udelukkende dansk materiel eller det som kører på de danske skinner.

moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Cooldad skrev: 08 feb 2021, 13:40

Jeg får iøvrigt samme udfordring med mit Roco ICE TD DSB togsæt, og som ikke har nær så velfungerende bælge som på MA.

På modelbanen i Hadsten har vi en BR 605 i første generation Roco udgav.
Den skal ikke adskilles, så her er der ledninger ført ned til den faste koblingsstang og videre til næste vogn.
Når du laver lys i den, skal du være opmærksom på at der ikke er interiør i den, så du skal ikke lave alt for kraftigt lys.

Skulle jeg lave strøm ned gennem togsættet, ville jeg bruge små topolede stik som her:
http://moppe.dk/lysrocic.html

Klaus

Cooldad
Godsforvalter

Indlæg af Cooldad »

hmmm... du har ... ret.... der er ikke interiør i en ICE TD! Den har meget tonede ruder, så man bemærker det ikke umiddelbart. Nå den står nu også i anden række efter MA’eren.... mon ikke der er en kreativ sjæl med en 3D printer, som får fixet et interiør på et tidspunkt ? :)

Men din løsning med det lille stik, og den hængende ledning, er en fin løsning.

Mvh
Klaus

Besvar