Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Jeg har bygget en lille testopstilling for at afprøve digikeijs'en med CS3. Foreløbig blot med to sporskifter tilsluttet. Det fungerer fint og jeg kan nu skifte via sporplanen og have et lidt bedre overblik over sporforløbet.
Desværre ser det ud til at min lokomotiver med ældre ESU DCC decodere forstyrrer kommunikationen. Når jeg sætter et af disse på testbanen og blot tænder lyset på lokomotivet, kan jeg ikke længere betjene digikeijsen. En genstart af CS3 af genetablerer kommunikationen.
Lige nu forsyner jeg decoderen fra banestrøm, både strømforsyning og signal. Jeg har forsøgsvis haft den strømforsynet fra særskilt trafo. Det ændrede ikke på udfordringerne.
Jeg ændrede decoderens adresse til 255, det afhjalp desværre ikke problemstillingen. Blot som et vildskud slettede jeg lok med adr. 3, uden effekt - naturligvis..
hæ, den måtte komme. Jeg giver ikke op så let. Har netop skrevet til Digikeijs, så kan de lære det..
Hi Digikeijs
I've bought a DK50018 back in december, and so far just operated the decoder via Bluetooth. Now I've connected the decoder to my Märklin Central Station 3. Signal and power are connected to main track output. I operate the decoder perfect via CS3, as long as we speak locomotives with Mfx and MM decoders :)
But when I put one of my older locos with older ESU DCC decoders on my track (Märklin C-track), the communication between DK50018 and CS3 suddenly stops. I have to remove the loco and reboot the CS3 to regain connection?
I'm I doing something wrong or is this a known issue? I hope not, because I've just ordered one more:)
Har du opdateret firmwaren i din DK50018 til seneste nye version via appen?
MVH Morten Strårup
K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra '20 til '85. Råstoftransporter via jernbanen.