CS3 og Digikeijs DK50018

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
moppe
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: CS3 og Digikeijs DK50018

Indlæg af moppe »

Skovsgaard skrev: 06 mar 2022, 18:18

hæ, den måtte komme. Jeg giver ikke op så let. Har netop skrevet til Digikeijs, så kan de lære det..

Kan godt se at se at det vil bære træls at vælge en 10€ billigere dekoder, der er færdigudviklet og som har bedre integration i CS3…. ;-)

Klaus

Skovsgaard
Godsforvalter
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märlin C
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Skovsgaard »

SteamPunkLolcat skrev: 06 mar 2022, 19:00

Har du opdateret firmwaren i din DK50018 til seneste nye version via appen?

Jeg er på den nyeste tilgængelige 1.0.6. Nu må jeg se hvad digikeijs svarer, de plejer at reagere hurtigt..

Skovsgaard
Godsforvalter

Indlæg af Skovsgaard »

moppe skrev: 06 mar 2022, 19:12

Kan godt se at se at det vil bære træls at vælge en 10€ billigere dekoder, der er færdigudviklet og som har bedre integration i CS3…. ;-)

Tjae, priserne for decoderne er næsten identiske i dk. Til gengæld kan man bare styre det dobbelte antal skiftedrev på digikeijsen. Hvis den ellers vil lade sig styre :)

moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Så Z21 switch decoder eller Switchpilot V3.....

Klaus

Skovsgaard
Godsforvalter

Indlæg af Skovsgaard »

Jeg fik en hurtig tilbagemelding fra Digikeijs. De havde ikke hørt om dette specifikke problem før. Den flinke hollænder anbefalede mig at prøve at prøve at bruge en DC power supply, da AC strømforsyning kunne give, ikke nærmere specificerede, udfordringer. - Der anbefales også i vejledningen. I øvrigt fik jeg i dag en 1.0.7 opdatering tilgængelig.

Nå, ny kreativ testopstilling, når man ikke lige har en DC forsyning på hylderne.

IMG_1030.JPG

Motorcyklen skal alligevel ikke bruge batteriet så længe der er salt på vejene :)

Stort var håbet, men resultatet såre ringe. Enhver DCC kommando ud på sporet slukkede også her for kommunikationen.

Ved et tilfælde sad jeg og rodede med at omdøbe mine sporskifters navne i artikellisten. Her opdagede jeg at de begge stod til MM-protokollen. For sjov prøvede jeg at ændre den til DCC.

Det lader til at løse problemet, både med DC og AC power. Jeg kan nu køre rundt med flere af DCC lokoerne og skifte mine hele to sporskifter på livet løs :)

Det er måske indlysende for den erfarne flok. Men jeg tænker at meddele det til den flinke hollænder, i fald han mener det er noget der skal kigges på, eller han støder på andre novicer som mig.

Skovsgaard
Godsforvalter

Indlæg af Skovsgaard »

Der var svar fra digikeijs sent i aftes.

Dear Mr. Skovsgaard,
This is the case with all multi-protocol command stations, if the DK50018 or DR4018 or DR4024 recognize the DCC and MM protocols, DCC is always preferred.
With Märklin decoders it is exactly the other way around, here MM is preferred if both protocols are recognized.
Unfortunately, this is due to technical reasons and cannot be changed with multi-protocol, one protocol must always be preferred.

Det giver jo rigtig fin mening ift det jeg oplevede. Med det i baghovedet har jeg adresseret yderligere to Digikeijs DR4018, som nu spiller upåklageligt.

Så kan testbanen pilles ned igen, og så skal jeg igang med og finde ud af at bygge sporplaner/kontrolpaneler og hændelser, så jeg kan styre togveje (skift af en række sporskifter) med et enkelt klik. Det håber jeg at få styr på, inden jeg beslaglægger stuen i påskeferien til den "rigtige" bane. Rart med en forstående hustru.

Besvar