Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Jeg har et tilsyneladende et evighedsprojekt omkring hæfteringe på min McK Q-Maskine. Skulle ha brugt Märklin hæfteringe til rillerne som jeg har fået fræset, men med ca 0,8mm er de for tykke.Kan se at mine Togmodelle MH bruger relativt tynde ringe, men de er dog for små i diameteren. Så er der nogen der har bud på fabrikater af tynde hæfteringe? Måske har I nogen i gemmerne I kunne måle lidt på?
Mvh
Klaus L
3-skinne med CS3 Plus. Udelukkende dansk materiel eller det som kører på de danske skinner.
Mon det kunne lade sig gøre at slibe hæfteringene lidt ned? Altså noget med at finde noget rundt i passende størrelse at sætte dem på og så med en boremaskine eller håndkraft og meget fint slibepapir få fjernet lidt af tykkelsen?
Har målt diverse Roco hæfteringe, og selv om de er en anelse tyndere, ca 0,6mm, så de også for tykke. Kan se at det også er et emne som diskuteres på Stummi-forum, dog uden nogen gode hints.
3-skinne med CS3 Plus. Udelukkende dansk materiel eller det som kører på de danske skinner.
Det er faktisk fræsningen af noten som ikke er så præcis som den burde ha været. Men tænker at lave et forsøg med “Godsbanens” forslag om at slibe nogen standardringe ned…burde ikke være så svært.
Har iøvrigt haft kontakt til Tog & Tekno i dag, men John kan ikke længere levere de tynde ringe til MH’erne.
Nå, har været i værkstedet og forsøgt med “Godsbanens” forslag om at slibe ringene tyndere. Trak hæfteringen på et rør og så i borepatronen på boremaskinen. Med fint sandpapir kunne jeg slibe præcis ned til passende tykkelse.. ca 0,4mm.
Jeg har ikke min McK Q-maskine hjemme, så hvis der er en som har mulighed for at måle hjuldiameteren, så ville jeg være meget taknemmelig :)