Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Hvordan får jeg nyt firmware på min 60972? Jeg kan godt finde ud af at bede min CS3 om at opgradere decoderen, men den kan bare ikke finde nogen filer at opgradere fra. Hvor finder jeg dem på Märklins hjemmeside, og hvordan får jeg dem på min CS3
Jeg har ombygget min gamle MY 1147 (Märklin 3067) med motor 60944 og decoder 60972. Lidt dyrt, men nu kører det fint.
Men det skal bruges til at trække min LUX skinnerenser og Lux skinnestøvsuger. Dvs. det kommer til at køre på snavsede skinneafsnit, og så tænkte jeg at det kunne blive mere stabilt med 60974
Pufferelektronik. men det kræver firmware 3.2.0.1 eller højere, og min decoder har firmware 3.0.1.10
Med venlig hilsen
Henning
3-skinne med fokus på dansk Epoke III, men med kraftig tysk islæt
CS3 (ikke plus) og CS2.
En blanding af sporskiftedekoder og tilbagemelding fra flere producenter
Win-digpet 2025 premium
Medlem af MIST-Zealand
hvis din CS3 er opdateret (den seneste version er 2.4.0(5)), så vil du kunne opdatere din dekoder som der er beskrevet i afsnit 19 (side 55) i det følgende dokument: http://www.digitaltog.dk/Digital/CS3_In ... n_v240.pdf
Du er velkommen til at skrive her igen, hvis det ikke vil lykkes for dig.
Tak for hjælpen. Det lykkedes fint. Det jeg ikke havde fundet ud af, var at der først kommer valgmuligheder i file feltet, når man klikker på det.
Med venlig hilsen
Henning
CS3 (ikke plus) og CS2.
Win-digpet 2025 premium
Medlem af MIST-Zealand
Nu har jeg så fået monteret pufferkondensatorerne. Det gjorde en kæmpe forskel når min MY skulle trække rensevognene på snavsede skinner. Nu kører det bare, og så endda med roligt lys.
Med venlig hilsen
Henning
CS3 (ikke plus) og CS2.
Win-digpet 2025 premium
Medlem af MIST-Zealand