Midterlederen kan godt blive beskidt, hvis det har ligget stille i et stykke tid. Udfordringen med at komme rundt er så, at hvis midterlederen ikke er ren, så har slæbeskoen, med dens forholdsvis lille kontaktflade, et problem med optaget. Så kan det give mening at rense den.
Jeg plejer at skubbe rensevognene rundt, så renser de skinnerne så loket har bedre forudsætninger for succes. Det er så ikke 3-skinne, men princippet er jo det samme.
Jeg støvsuger også hele anlægget med jævne mellemrum, samtidig med at jeg af og til får besøg af et LUX støvsuger/slibevognsæt. Når der bliver kørt på anlægget har jeg altid en rense klods liggende (roco art. 10002) som lige kan bruges efter behov.
Har også gode erfaringer med brug af Nochs rense puder (Nochs art. 60157) Som gør det rigtig nemt også at holde sporet rent løbende.
Mvh Marc
Epoke IV-VII DSB, NSB, ÖBB, DB, PKP, Samt diverse eupæriske private operatører
Hej!
Nu er det jo ikke kun skinner og materiel der skal holdes rent for at opnå en fejlfri drift og en hvis tilfredsstillelse når skidtet kører og virker efter hensigten, især når vennerne er på besøg.
Landskab, sporveje samt ikke mindst gulv og vinduskarme skal støvsuges regelmæssig.
For år tilbage investerede jeg i en håndholdt støvsuger til det løse, samt en robot støvsuger til gulvet , dengang fra Aldi til en pris på 2300,00dkk samlet, det har været penge værd, ikke mindst når man seer hvor meget snavs og støv der bliver samlet op i filtrene. Og hvem ved, måske også et mistet trind eller håndtag fra en vogn.