Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Lyset er blevet dæmpet via cv 50 til værdi 2, så tak for gravearbejdet fra Madsen.
Men vi mangler stadigvæk en dato fra Klaus, så et besøg kan blive aftalt efter Påske, så vi / jeg kan blive lidt mere selvkørende.
Kan også se, at jeg for et par år siden har klaget min nød over den maskine - da den ikke havde gode strømoptag - men med al dette roderi er det blevet meget bedre !
Så ved fælles hjælp endte det godt - og jeg kan dæmpe lyset på sådan en fætter - Tak for det !
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).
Hej Jørgen
Jeg har selv en litra F 446 så nu er jeg lidt nysgerrig, hvordan er strømoptaget blevet bedre ?
Der sidder en Zimo decoder i min.
mvh Michael
Der er lidt i midten af de kort bevægelige X-spor, men når jeg kommer oven på, skal jeg checke den vandrette bund ikke er strømførende, og skal der en vatpind + noget stærk …
Men ellers tror jeg, at jo mere man kører med tog - og ikke kun de tunge MY’er, der pløjer sig igennem alt - så er det brug og lidt rengøring, der er vejen frem.
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).
Tak for tilbuddet om at komme forbi Herning med min litra F, det vil jeg da gerne takke ja til når jeg har fået monteret lyddekoder i den i den nærmeste fremtid :-)
Måske kan du svare på mit spørgsmål som ligger under nybegynder spørgsmål:
Jeg skal til at sætte en ny Zimo lyddekoder i denne Litra F og skal have toppen af lok'et. Der sidder en skrue under slæbeskoen der skal skrues ud, så hvordan får jeg lige slæbeskoen af uden at ødelægge noget ... eller fjerner jeg bare glidestykket og bøjer kobberarmen forsigtigt op og skruer skruen ud ?
Hej Mic!
Det virker noget rodet, og for ikke at blande tingene sammen. Venligst start en ny tråd vedrørende adskillelse og montage af lyddekoder i litra F.
Hej Mic!
Start din egen tråd her under Elektronik & Digitaldrift vedrørende adskillelse og montage af lyddekoder i din litra F. Lad være med at hægte dig på en tråd der omhandler et andet emne.