Projektet er kommet ind i sidste fase.
Der er kommet kul i det agterste lastrum.
De ”berømte” skærestokke er brændt og limet sammen, og det blev ikke helt som ønsket.
Laserskæreren brændte lidt mærkeligt.
De lodrette plader i 0.4 mm X-finer med de to huller til løftning af stokkene blev skåret fint, men fladjernet - der blev skåret i 1mm MDF - blev ikke særligt godt, for med en godstykkelse på 0,6 mm var det næsten ikke til at lime pænt ( mit 1 mm X-finer virker ikke, da laseren ikke kan brænde igennem limmassen ), men der blev dog et par stykker, der var nogenlunde.
De skulle airbrushes - men pistolen var stoppet - og der er rigtig mange fine ting inden i, og den grå Vallejo var blevet for tyk, så de blev malet med pensel.
Som det kan ses på billederne er den forreste stok stadigvæk med lugedæksler, og de resterende stokke er samlet bagerst.
Alle dækslerne er ikke lavet – der er 70 stk. til hver luge – og jeg kan ikke rigtig finde plads til så mange på dækket.
De to bomme er også blevet installeret med den forreste lagt i hvilestilling, medens den bagerste er rejst, så kulkranen kan komme til ( en dag skal der også laves en ny grab, der er 25-30% mindre, for den gamle virker for stor ).
Der er nogle små blokke med til at give udveksling på de to stykker tovværk til hver bom, men de bliver ikke brugt, det er livet blevet for kort til !
Så mangler der kun at få træklodsen afmonteret under skibet ( den har været til stor hjælp ) og boret et hul til ledningerne / bare vandet ikke løber ud af havnen.
Få skibet fortøjet for og agter + et par fendere / lastvognsdæk.
Håber skriveriet kan bruges til at få samlet flere coastere, for jeg tror, der er flere, som er i den lange papkasse.
Husk at Artitec tilbyder reservedele, hvis uheldet skulle ske
Nathuset er endeligt dømt væk, og der bliver blot en hvid plet på dækket, for der skulle det have stået. Jeg synes også det var lidt mærkelig med det kompas, der kun skulle bruges, hvis nødroret skulle i brug, og det vil sikkert aldrig ske.