Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Jeg har problemer med ROCO BR 218 rykker ved langsom hastighed (Opstart)
Jeg har selv ændret acc og ned bremsning, givet den lang adresse, dæmpet lyd, det gav pludselig en del fejl, bla lys, så hvad der er gået galt ved jeg ikke.
Jeg ville så nulstille dekoder CV 8 – 8 men det gav ikke nogen effekt, så fandt jeg denne løsning på nulstilling og det virker.
Nu er det lidt den rykker. Jeg kan ikke gennemskue hvilken CV det er jeg skal ændre, som jeg læser mig til i manualen for Zimo dekoder MS450P22 er det i cv 56 men det hjæper ikke. Den kørte perfekt før, så noget forkert har jeg fået ændret.
Nogen der har et bud?
Mvh Torben
Det burde være nok at nulstille den via cv8=8, dog må cv15 og cv16 ikke have forskellige værdier inden.
Zimo dekodere har en fantastisk motorstyring, som det ikke burde være nødvendigt at røre ved, så hvis den pludselig er begyndt med det hælder jeg mest til noget mekanisk.
Hvad bruger du til at programmere den og anvender du mfx eller dcc?
MVH Morten Strårup
K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra '20 til '85. Råstoftransporter via jernbanen.
Den reagerede ikke på CV 8 = 8, men jeg har ikke set hvordan CV 15 og 16 stod for jeg vidste ikke de ikke måtte have forskellige værdier. Jeg kører DCC og benytter Intellibox II.
Den kører meget rykkende så du har nok ret det kan være noget mekanisk.
Mvh Torben
Har haft kontakt til forhandler, den er byttet :-)
Dekoderen eller hele lokomotivet?
MVH Morten Strårup
K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra '20 til '85. Råstoftransporter via jernbanen.
Har opdaget der er andre end mig som har fået problemet med Roco BR 218 - Fejlen er præcis de samme som ramte mit BR 218 Press.
Så mon ikke kommer noget frem fra Roco.