Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
I min togklub har vi TC gold 9 og Smarthand Mobile på en pc med Windows 10.
Nu har vi købt en ny pc og den er jo i dag med Windows 11.
Nu har vi så følgende problem:
vi kan ikke logge på Smarthand Mobile med vore tablets. Det har aldrig været et problem før og hvis vi starter den gamle pc op igen, kan vi logge på uden problemer. Vi kan fint få kontakt mellem pc og TC og betjene sporskifter.
Nu har jeg selv købt TrainController Gold 10 og en ny pc. Der kunne jeg så heller ikke logge på Smarthand Mobile, men ved at tillade
"trådløse enheder" i firewall'n logger jeg på uden problemer.
Det virker så bare ikke på klubbens pc.
Er der nogen der har en løsning på vores udfordring??
Mvh Poul Erik
H0, 3-skinne, CS3+, TrainController 9 og 10 Gold.
Skive modeljernbaneklub drejeSKIVEn www.mjbk-skive.dk
Løsning er fundet.
Der er åbenbart forskel på, hvordan de 2 pc'er er sat op. Det er en HP og en Lenovo.
Lenovoen gav ikke Railroad & Co programmet tilladelse til at gå på både offentligt og privat netværk i Firewallen.
Hvis nogen ønsker det, kan jeg give en detaljeret fremgangs-sti.
Mvh Poul Erik
H0, 3-skinne, CS3+, TrainController 9 og 10 Gold.
Skive modeljernbaneklub drejeSKIVEn www.mjbk-skive.dk