Efterårsnyheder fra Roco

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Søren
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Efterårsnyheder fra Roco

Indlæg af Søren »

moppe skrev:Konstruktionen af både v100 og ludmilla er begge fra Roco's mekaniske storhedstid i sluthalvfemserne. Det er svært at finder andre lige så velkørende modeller. Men lyset med pæren inde i midten er blevet overhalet, selv ludmillaens flotte svungne lysledere må se sig overgået af noget så simpelt som en smd lysdiode.
True. Ludmillaens lys er virkelig et skoleeksempel på, hvordan det kan bygges pænt med pærer. Jeg tænker en hurtig ombygning af Ludmillaen er at erstatte pæren med en diode?

Eller du foretrækker måske et print med SMD'er helt i front? I sidste ende kommer det vel an på, hvor mange lysfunktioner ønskes.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

At skifte pæren til en diode har jeg allerede gjort på en af mine ludmillas, men helt godt bliver det ikke (se min hjemmeside). Så lysdioder lige ved fronten er i mine øjne at foretrække. Roco kan jo bare kigge ind hos epocheiii - de har nemlig lysprintet til rocos ludmilla.

Epocheiii produkterne ser spændende ud, men jeg mangler alvorligt billeder af slutresultatet, efter sådan en ombygning.

Klaus
moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

bahnfannet skrev:Så kom efterårsnyhederne fra Roco.

For en epoke V/VI mand som mig er der et par interessante ting:
Hmmmmmm, fik lige bladret det hele igennem og faldt over Eanos vogne i epoke VI til en listepris på 25€. Det er da slet ikke så ueffent.

Klaus
Besvar