problem med skinnestopper 39935

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Søren
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: problem med skinnestopper 39935

Indlæg af Søren »

Han skriver selv i det tredje indlæg i tråden at der står 50 lokomotiver på banen, jeg tænker at det er der problemet er.

Ah okay, den havde jeg misset. Ja, det kan sagtens være sådan noget.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

poul v.
Trafikelev
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: mârklin c + k
Geografisk sted: thisted

Indlæg af poul v. »

forstår jeg jer ret at en løsning kunne være en booster og dele banen i 2 ,kun få lokomotiver stod med lys på af de ca 50 et par personvognsstammer er der også måske 200 til 300 m skinner vil jeg tro det eneste jeg har målt er rundbanen der er på 95 meter på en omgang vh Poul

SteamPunkLolcat
Godsforvalter
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Peco code 75
Geografisk sted: Haderslev

Indlæg af SteamPunkLolcat »

poul v. skrev: 03 jan 2024, 13:13

forstår jeg jer ret at en løsning kunne være en booster og dele banen i 2 ,kun få lokomotiver stod med lys på af de ca 50 et par personvognsstammer er der også måske 200 til 300 m skinner vil jeg tro det eneste jeg har målt er rundbanen der er på 95 meter på en omgang vh Poul

En booster vil hjælpe, forudsat at dine lokomotiver og andre forbrugere er fordelt over de to sektioner og ikke alle står parkeret på den ene.

Har du kraftige fødeledninger hele vejen under banen og forsyninger til skinnerne ca. hver 2-3m når du har 45-50m ud til fjerneste hjørne? Hvis ikke risikerer du at boosteren ikke kan mærke en kortslutning, fordi den tror det bare er almindeligt forbrug. Du kan nemt teste det ved at lægge en mønt på skinnerne og se om nødstoppet går.

MVH Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra '20 til '85. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Besvar