Jeg er i fuld gang med opbygning af mit anlæg, og købte for 2-3 år siden en Roco Z21, den sorte; og det er jeg glad for.
Styre mine lokomotiver fra min Ipad, og det virker fint. Jeg kører canadiske lokomotiver. Bl.a. CN, GT, Ontario Northland Railway og British Railway Company.
Er nu kommet til montering af af sporskifterne i den skjulte banegård, og ender vel op med at have omkring 25 når jeg engang bliver færdig med det hele. De sidder med ca. 8 sporskifter nogenlunde hvert sted.
Jeg har 3 stk. Roco Z21 switch decoder 10836, og spørgsmålene er nu:
Kan de switch decodere serieforbindes således at der kun er een tilslutning op til styreenheden? Tænker at tilslutningerne til switch decoderen giver sig selv med de stik der medfølger.
Er der nogen der kan give mig en nem og overskuelig oversigt/fremgangsmåde over hvordan jeg kan få en overskuelig styring af sporskifterne på min Ipad?
Synes det virker noget uoverskueligt hvis jeg skal styre både lokomotiver og sporskifter fra min Ipad. Der bliver alt for meget at skifte imellem, og tænker at det nemt må kunne gå galt hvis ikke jeg når at skifte det rigtige sporskifte!
Det sidste spørsmål er om der er nogele på mine kanter, Odder/Hou/Beder/Malling hvor jeg kan komme og se både anlæg og styring med Z21 styreboksen?
De bedste hilsner Jørgen
Roco Z21
-
- Trafikelev
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Shinohara
Roco Z21
-
- Lokomotivfører
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Roco Z21
Sporskiftdekoderne kræver to ledninger (digitalsignalet).
Jeg vil foreslå at du placerer dekoderne så tæt på sporskifterne som muligt og så ellers trække de to ledninger fra centralen og frem til dekoderne. Hvis to dekodere sidder tæt på hinanden, trækker du ledninger frem til den første og videre til den næste.
Med hensyn til sportavle, så bruger jeg min iPad kun til sportavle og har så ellers en WLANmaus som jeg bruger til at køre togene med.
For efterhånden mange år siden da vi udbyggede det danske anlæg hos Modelbane Europa, satte vi min Z21 til udvidelsen, da vi skulle prøvekøre udvidelsen. Vi brugte mobiltelefon til at køre med, indtil et medlem (Stig) kom til mig og sagde at jeg var tosset.
Jeg brugte den halve tid på at kigge på telefonen og ikke lokomotivet. Han slæbte en rød multiMAUS med, som vi satte til. Nu kunne vi kigge på lokomotivet hele tiden, fordi musen kan betjenes “blindt”.
Siden den tid har jeg ikke brugt hverken mobiltelefon eller tablet til at køre tog med…..og har fået fingre i både en rød og en hvid multiMAUS og et par WLANmaus.
Klaus
Dette forum: http://www.baneforum.dk