Har brugt lidt tid i dag, på at bygge en ESU powerpack mini ind i en MG Togmodelle MH.
Ejerne døjer en smule med langsom rangering over sporskifte, hvor den mister strømmen. Det skulle gerne være løst nu.....
Klaus
Har brugt lidt tid i dag, på at bygge en ESU powerpack mini ind i en MG Togmodelle MH.
Ejerne døjer en smule med langsom rangering over sporskifte, hvor den mister strømmen. Det skulle gerne være løst nu.....
Klaus
Nice!
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
I den grad...
CV værdi er sat til at den slukker efter 2 sekunder. Umiddelbart vil jeg tro at den kan køre længere end det, inden den løber tør.
Dog næppe så længe som min(e) Roco Köf.
Klaus
Fedt, hvordan er den at sætte i?
I MH er det faktisk ret let. Så let at jeg glemte at dokumentere det.
Der var i forvejen en LokPilot V5 DCC i lokomotivet (husk vedrørende MH, at der skal dekoderstikket vende modsat af det der at vist i vejledningen der følger med lokomotivet!), som sidder skubbet op bag vægtklodsen i den ene ende af lokomotivet.
Dekoderen fik fjernet lidt isolering, så jeg kunne komme til de tre loddeterminaler, hvor PowerPack'en skal sluttes til.
Ledningerne loddede jeg på "modsat", det vil sige så ledningerne ikke fører væk fra enden af dekoderen, men derimod fører op over selve dekoderen og dermed peger i samme retning som dem der er loddet på i den anden ende.
Dekoderen fik derefter et lille stykke krympeflex over "bagenden" af dekoderen og op over det sted jeg har fjernet isolering.
Dekoder blev skubbet op på plads over vægtklodsen og PowerPack placeret ved siden af vægtklodsen i den anden ende af lokomotivet (over stikket til dekoder og ikke over svinghjulet).
Klaus
Dekoder blev skubbet op på plads over vægtklodsen og PowerPack placeret ved siden af vægtklodsen i den anden ende af lokomotivet (over stikket til dekoder og ikke over svinghjulet).
Det er altid spændende når "pladskabalen" skal gå op. Der er ufattelig mange kreative ideer rundt omkring.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
moppe skrev: ↑28 apr 2024, 20:31I MH er det faktisk ret let. Så let at jeg glemte at dokumentere det.
Der var i forvejen en LokPilot V5 DCC i lokomotivet (husk vedrørende MH, at der skal dekoderstikket vende modsat af det der at vist i vejledningen der følger med lokomotivet!), som sidder skubbet op bag vægtklodsen i den ene ende af lokomotivet.
Dekoderen fik fjernet lidt isolering, så jeg kunne komme til de tre loddeterminaler, hvor PowerPack'en skal sluttes til.
Ledningerne loddede jeg på "modsat", det vil sige så ledningerne ikke fører væk fra enden af dekoderen, men derimod fører op over selve dekoderen og dermed peger i samme retning som dem der er loddet på i den anden ende.
Dekoderen fik derefter et lille stykke krympeflex over "bagenden" af dekoderen og op over det sted jeg har fjernet isolering.Dekoder blev skubbet op på plads over vægtklodsen og PowerPack placeret ved siden af vægtklodsen i den anden ende af lokomotivet (over stikket til dekoder og ikke over svinghjulet).
Klaus
Tak for info :)
Fornemt!
Det ser lovende ud. Og på AC udgaven er det endnu mere nødvendigt, da den korte slæbesko og giver problemer.
Desværre mangler jeg den ene fjeder til at holde kullene på plads i min MH. Er der nogen der ved hvor man kan få fat reservedele til Togmodelle? Jeg kunne også godt tænke mig en ny slæbesko.
Hvis det lykkes at få den til at køre, vil jeg se om jeg ikke kan få den optimeret med opdeling af gul blink og førerrumsbelysning, og montering af telex koblinger
Med venlig hilsen
Henning
3-skinne med fokus på dansk Epoke III, men med kraftig tysk islæt, og enkelte fra andre epoker
CS3 (ikke plus) og CS2.
En blanding af sporskiftedekoder og tilbagemelding fra flere producenter
Win-digpet 2021 premium