Styresystem

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Søren
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Styresystem

Indlæg af Søren »

Jeg er udmærket klar over at CS3 kan DCC men kan den Railcom?

Nej, desværre. Det er et af de store kritikpunkter. En anden en kan jo kun håbe at det kommer, nu hvor den første Railcom dekoder er i sommernyhederne.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Peter Jensen
Trafikelev
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Indlæg af Peter Jensen »

Hej John
Du siger at games ion track fungere den dag i dag hos dig? Jeg er kommet sent i gang med at installere dette så jeg kan ikke registrer og få opdateringer til min master. Jeg tror vil prøve degipet i stedet så jeg har 12 stk. sendere hvis du er interesseret
Mvh
Peter

Lyne Preben
Ledvogter
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lyne

Indlæg af Lyne Preben »

Hej,
Uden at genere andres mening om Styresystem, vil jeg blot gøre opmærksom på følgende.
Jeg har et anlæg som indeholder 25 blokke, 2 stk. Skyggebanegårde med tilsammen 7 parkeringsspor, ca. 40 sporskifter, ca. 15 signaler og en Drejeskive + diverse øvrige magnetartikler (Afkoblere, Vandkaner, Kulkraner, Baneoverskæringer med og uden bomme samt forskellige bevægelige figurer (Viessman)).
Jeg kører normalt med op til 20 Lokomotiver samtidigt (hvoraf 3 kører skiftevis pendulkørsel), og driften kan skiftes mellem manuel eller fuldautomatisk vha. et enkelt "klik".
Ligeledes kan der skiftes mellem ingen, en eller to skyggebanegårde. Når et tog ankommer til skyggebanegården, sendes automatisk et nyt tog ud (efter tilfældigheds princippet). Dette giver "liv" på anlægget, idet man aldrig ved hvilket tog som dukker op fra "kælderen".
På en del af Pendulstrækningen kan der vælges at køre Penduldrift med hhv. et, to eller 3 tog, og på en den af strækningen, køres der ud på hoved sporet imod kørselsretningen. Når et Pendultog ankommer til destinationen, sendes næste Pendultog afsted.
Derudover styres også diverse lys og lyd sekvenser m.m.
ALT DETTE STYRES UDELUKKENDE VHA. CS3, S88, M84 OG M83.

MED ANDRE ORD, JEG TROR AT ALT DET SOM DU VIL FÅ BRUG FOR PÅ DIT ANLÆG, KAN KLARES UDEN NOGEN FORM FOR 3.PARTS SOFTWARE
Mvh
Preben

Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
Besvar