Hændelse med et signal to gange, som nu fungerer.

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Lyne Preben
Ledvogter
Indlæg: 151
Tilmeldt: 05 apr 2016, 14:40
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lyne

Re: Hændelse med et signal to gange.

Indlæg af Lyne Preben »

Hej,
Umiddelbart forstår jeg ikke at du ikke kan få det til at virke. Jeg har selv flere hændelser som skifter stilling på den samme artikel med diverse forsinkelser, og de virker som de skal.
Er du sikker på at du har "flueben" ved "avancerede hændelser" ?
Du ser det under SYSTEM - CS3 - INDSTILLINGER.
Der må simpelthen være noget som IKKE er korrekt, enten i dine hændelser, eller dine indstillinger.
Du er velkommen til at kontakte mig, så vi kan snakke om hvad der evt. kunne være problemet.

Mvh
Preben

Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Hændelse med et signal to gange.

Indlæg af bygger01 »

Du havde ret ....

Avancerede hændelser var uden flueben !

Så optimismen var stor efter at have rettet og indlagt det indkørselssignal en gang til med rødt efter 20 sekunder + en genstart af CS3

Brugte mobilen som stopur.

Havde rettede alle diverse ting til det modsatte.

Startede hændelsen - Indkørslen til Spor 2 - alt flyttede sig rigtigt, også Indkørselssignalet igen på rødt !

MEN det kom på rødt efter 4-5 sekunder (medens hændelsen havde den gule prik i mere end de 20 sekunder) og det vil fange et startende lokomotiv igen.

Der er taget et par billeder med mobilen - dette bliver skrevet på PC - så de billeder kommer om lidt ....

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Hændelse med et signal to gange.

Indlæg af bygger01 »

IMG_5737.jpg

Billederne har trukket ud, fordi Baneforum er følsom for billederer direkte fra mobil

Nu er det 1. kommet igennem, og det viser at fluebenet manglede

Men Preben kan jeg ikkelige nu sende de de sidste 2 på mail eller som SMS ?

Du kan oplyse det på en SMS til 30708834

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Hændelse med et signal to gange.

Indlæg af bygger01 »

Så mysteriet opklaret ved hjælp af Preben !

Det var temmelig simpelt, når man bare ved hvordan .....

Jeg havde lavet den fejl, at jeg havde indlagt forsinkelsen på det signal, som skulle skifte tilbage til rødt efter 20 sekunder, hvilket er FORKERT.

Forsinkelsen skal indtastes på elementet lige før, og så virker det !

På den direkte linie fik jeg også påpeget, at man på en hændelse kan følge processen på et åbent billede på en rød lodret linie, der bevæger sig igennem den aktiverede hændelsen.

Og bagefter kan trække en lookfile ud ved at trykke længe redigerknappen, og når den slippes ( blå ), så kommer lookfilen frem med diverse tider.

Tak Preben, så er der mere at lave ..............

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Besvar