Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Jeg har to ACME lok (litra EG), der pludselig begge kun kan køre meget langsomt, selv ved fuld kraft frem. Max. hastighed er sat til max., og ingen accelerationsforsinkelse.
Hvad har fået begge lok til pludselig at fejle det samme?
Jeg har et tredje ACME lok (litra EA) - det kører fint.
Tommy GJ alias Lincoln
Jeg forstår står ikke den måde du søger hjælp på !
Du laver et opslag 2 forskellige steder, uden at at afvente om der kommer et svar på det første opslag ….
Du driver rådrift på, at folk skal hjælpe dig, men nej ind på på Baneforum med det samme problem.
Al den slags hjælp du få fra andre, er kun hjælp til dig, men også til andre, men du mudre det hele ..
Så hvis der var noget, jeg kunne hjælpe med, så er det fra d.d. udelukket !
Det skrevne vil også blive lagt ind på FB.
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).
Er det en regel du har fundet på? At man ikke må stille samme spørgsmål flere steder!? Jeg vil fremover frabede mig dine fjendtlige kommentarer. I lighed med din "trussel" vil det skrevne også blive lagt ind som svar på FB.
Har du prøvet en reset til fabriksindstillingerne?
Ja, så vidt jeg kan se, så skal CV 8 indstilles til værdien 8, men jeg kan ikke få indstillet værdien via min CS3 til 8 - eller også gør jeg noget forkert.
Der er nogle cirkler med cifrene 0-7, og alt afhængig af hvad jeg trykker på, så kommer CS3 med nogle tilfældige værdier. Jeg har ikke formået at ramme 8 ;)
Ja CV værdier er mærkeligt nok bøvlet på en CS3! (Selvom nogle påstår at det sagtens kan lade sig gøre...). Jeg plejer at bruge en mobil station (fra et startsæt) til CV ændringer. Den kan læse alle de CV man vælger (eller kan vælge) uden videre og så kan man ændre til den ønskede værdi og gemme. Den kan også gøre det på mfx dekodere.
Håber en anden byder ind med et godt svar. (Kan se at moppe allerede har svaret, mens jeg skrev).
Ja, det fandt jeg ud af :) Men jeg får retursvaret "Behandlingsfejl ved CV nr. 8". Jeg har også forgæves forsøgt at lave en hard reset af lokomotiverne, men det kan heller ikke lade sig gøre. CS3 kan slet ikke finde lokomotiverne nu, kun som mfx. Og derfra kan jeg ikke komme videre.
Ja CV værdier er mærkeligt nok bøvlet på en CS3! (Selvom nogle påstår at det sagtens kan lade sig gøre...). Jeg plejer at bruge en mobil station (fra et startsæt) til CV ændringer. Den kan læse alle de CV man vælger (eller kan vælge) uden videre og så kan man ændre til den ønskede værdi og gemme. Den kan også gøre det på mfx dekodere.
Håber en anden byder ind med et godt svar. (Kan se at moppe allerede har svaret, mens jeg skrev).
Jeg har prøvet Google AI, men selv den fægter i blinde. Den foreslår at jeg trykker på knapper eller vælger funktioner, der slet ikke eksisterer. Når jeg så skriver at funktionen ikke findes, så svarer AI "Min fejl, den eksisterer ikke". Efter en række forslag til, hvordan jeg kan nulstille lokomotiverne, som ikke virker, fordi flere af trinene ikke kan gennemføres, så starter AI blot forfra.