ACME lok kører i slowmotion

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Lincoln
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Re: ACME lok kører i slowmotion

Indlæg af Lincoln »

marklinbygger skrev: 18 jun 2026, 08:20

har du set på hvad køretrin dine loks er på ?
læste om en der have et problem med et lok og han fik at vide at han skulle prøve at ændre dem
kan bare ikke huske hvad decoder det var og hvad hans problem var 100%
men prøv og se om det virker

Ja, det er tjekket.

Nogle gange kan jeg - kortvarigt - få dem til at køre med "normal" høj hastighed efter at have lavet hard reset, nulstilling etc. Men det er som lokene "glemmer" det - næste gang de er på banen, så er de tilbage i slow motion.

marklinbygger
Stationsforstander
Skinnesystem: Märklin C Märklin K Märklin M

Indlæg af marklinbygger »

kære Lincoln
du har på et andet forum skrevet det samme om dit lok
og i det forum var der en der har det samme lok som du har og han gav dig et svar
at han havde lavet hans om til dcc og at hans lok virker
så har du prøvet det ?

Lincoln
Lokomotivfører

Indlæg af Lincoln »

marklinbygger skrev: 18 jun 2026, 08:39

kære Lincoln
du har på et andet forum skrevet det samme om dit lok
og i det forum var der en der har det samme lok som du har og han gav dig et svar
at han havde lavet hans om til dcc og at hans lok virker
så har du prøvet det ?

Ja, det er prøvet - det virker ikke 😐

Godsbanen
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin C

Indlæg af Godsbanen »

Lincoln skrev: 18 jun 2026, 08:25
Godsbanen skrev: 17 jun 2026, 17:49

Jeg kan forstå at du desværre ikke har adgang til en Mobil Station 2, som er nemmere at udlæse og ændre CV'er på også på mfx dekodere. Derudover skal man også have fat i manualen til dekoderen der er i lokomotivet. Jeg så for eksempel at for en Loksound 5 dekoder er det ikke CV 50 man skal ændre på, men CV 47. Måske kan en fysisk butik i nærheden hjælpe?

Jeg har kontaktet forhandleren flere gange, men han svarer ikke...

Det var heller ikke den oprindelige forhandler, jeg mente men en mere eller mindre lokal forhandler, som du måske har bekendtskab med og så vil hjælpe evt. mod betaling. Ellers er der flere steder, der tilbyder reparation af modeltog.

moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Lincoln skrev: 18 jun 2026, 08:25

Jeg har kontaktet forhandleren flere gange, men han svarer ikke...

Jeg ville prøve at ringe.

Jeg kan næsten regne ud, hvilken forhandler det er og der har jeg stort set altid kunnet komme igennem på telefon.

Vær opmærksom på at mails kan ende i spamfiltre.

Men det kunne jo også være at en forhandler tættere på dig kunne hjælpe……

Klaus

Godsbanen
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin C

Indlæg af Godsbanen »

Jeg læste lige tråden forfra igen. Jeg foreslog en reset af dekoderen og så blev der svaret, at det var CV 8 der skulle udlæses og skrives i... Men når det drejer sig om mfx dekodere resetter man blot ved at gå ind i menuen og vælge "Reset" knappen og gemme. Det kan jeg ikke se om du har prøvet?
Men hvis der er en fejl på dekoderen er det ikke sikkert, at det virker.

bygger01
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Indlæg af bygger01 »

Du skal huske på, at Licoln også har en tråd på FB + Sporskiftet med samme problem.

Han kan tilsynelade ikke forstå, at den slags hjælp og viden også er til andre brugere og ikke kun ham ........

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

Lincoln
Lokomotivfører

Indlæg af Lincoln »

Godsbanen skrev: 18 jun 2026, 10:58

Jeg læste lige tråden forfra igen. Jeg foreslog en reset af dekoderen og så blev der svaret, at det var CV 8 der skulle udlæses og skrives i... Men når det drejer sig om mfx dekodere resetter man blot ved at gå ind i menuen og vælge "Reset" knappen og gemme. Det kan jeg ikke se om du har prøvet?
Men hvis der er en fejl på dekoderen er det ikke sikkert, at det virker.

Jeg har prøvet at resette den på Reset knappen mange gange, men det gør desværre ingen forskel. Jeg har sidenhen erfaret at jeg ikke er den eneste, der har haft udfordringer med hastigheden på netop disse EG lokomotiver. Andre har også meldt om fejl på lyddelen på dekoderen. Jeg afventer stadig svar fra forhandleren, og holder mig til skriftlig kommunikation i tilfælde af at jeg bliver nødt til at bringe det videre det i forbrugerklagesystemet.

moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Det nytter ikke noget at sende mails, hvis din mails bliver anset som værende spam af en mailserver et sted undervejs.

Så kan du vente på svar fra en der aldrig har set en mail fra dig.
Hvordan skal du så kunne bliver hjulpet?

Klaus

Lincoln
Lokomotivfører

Indlæg af Lincoln »

moppe skrev: 18 jun 2026, 12:52

Det nytter ikke noget at sende mails, hvis din mails bliver anset som værende spam af en mailserver et sted undervejs.

Så kan du vente på svar fra en der aldrig har set en mail fra dig.
Hvordan skal du så kunne bliver hjulpet?

Klaus

Fordi hvad der måtte blive sagt og lovet i en telefonsamtale ikke kan bruges i en eventuel senere klage til Forbrugerklagenævnet. Det har jeg desværre bitre erfaringer med. Derfor skal al kommunikation være skriftlig.

Jeg har før skrevet til/med forretningen, og fået svar, så jeg må formode at mine mails ikke ryger i et spamfilter. Og skulle mine mails alligevel havne i forretningens spamfilter, så kan det kun lægges forretningen til last.

Besvar