Ny loko i remissen

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
speed180
Ledvogter
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: 8520 Lystrup

Ny loko i remissen

Indlæg af speed180 »

Ja så kom julemanden lidt tidlig forbi i Sabro i år :D :D
Resultatet: Roco 62512 / HVLE BR185 583 -2

Stig
Vedhæftede filer
PICT0223.jpg
PICT0216.jpg
PICT0219.jpg
moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Ny loko i remissen

Indlæg af moppe »

Dejligt at se endnu en er trådt ind i epoke 6 med rullende materiel. Den er bare lidt stor at have kørende på din z-bane er den ikke?

Ud over det, så er vi efterhånden en del der kender til Roco's BR 185 og ved at det bare er kram (med mindre at man får en af dem der "støjer" i lyset, men det er der råd for).

Klaus
speed180
Ledvogter

Indlæg af speed180 »

moppe skrev:Den er bare lidt stor at have kørende på din z-bane er den ikke?
Haba Haba, en "Mindre" teknisk detalje som jeg må se at få løst :lol: :lol:
Stig
speed180
Ledvogter

Indlæg af speed180 »

speed180 skrev:
moppe skrev:Den er bare lidt stor at have kørende på din z-bane er den ikke?
Haba Haba, en "Mindre" teknisk detalje som jeg må se at få løst :lol: :lol:
Stig
Men nu bliver problemet jo så nok også minimum radius på kurverne IK :roll: :roll:
Jeg syntes det var synd for 185 at den skulle stå ene så den fik lige en søster :D :D
Stig
Vedhæftede filer
PICT0234.jpg
PICT0232.jpg
HVLE BT2 V330.3
HVLE BT2 V330.3
moppe
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Er det den nye model med lysdiodelys?

Klaus
speed180
Ledvogter

Indlæg af speed180 »

moppe skrev:Er det den nye model med lysdiodelys?

Klaus
Yes, Mehano Prestige modellen nr. 2718, og NOK af Led, men vi må jo nok heller tage et kig i "Motor rummet" på sådan en fætter.
Du ser jo bedst med fingrene IK :D :D
Så det må jo blive i Hadsten
Stig
speed180
Ledvogter

Indlæg af speed180 »

Gnæk Gnæk :lol: :lol:
Løsningen på et scala problem, hvem siger at man ikke kan køre H0 på spor z, det vil nok komme til at bumpe lidt hen over sporskifterne , med det er jo kun en detalje IK :D :D
Vedhæftede filer
Ingen snyd , spænding på sporet
Ingen snyd , spænding på sporet
PICT0260.jpg
Ho Br216 154-5 + Z Br103 115-2
Ho Br216 154-5 + Z Br103 115-2
Søren
Lokomotivfører
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

speed180 skrev:Gnæk Gnæk :lol: :lol:
Løsningen på et scala problem, hvem siger at man ikke kan køre H0 på spor z, det vil nok komme til at bumpe lidt hen over sporskifterne , med det er jo kun en detalje IK :D :D
Haha snedigt! :)

Fede modeller. Jeg er helt vild med 185'eren. :-) Men som Moppe jo plejer at sige "der står ikke DB på den...".

Nu ved jeg ikke, hvor meget du har tænkt dig at pille i elektronikken, men hvis du finder en smart løsning på at kunne tænde og slukke slutlyset uafhængigt af frontlyset, så er jeg lydhør. Min egen BR 185 kan det, men løsningen er lidt for "permanent" til min smag.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

speed180
Ledvogter

Indlæg af speed180 »

bahnfannet skrev:
speed180 skrev:Gnæk Gnæk :lol: :lol:
Haha snedigt! :)

Fede modeller. Jeg er helt vild med 185'eren. :-) Men som Moppe jo plejer at sige "der står ikke DB på den...".

Nu ved jeg ikke, hvor meget du har tænkt dig at pille i elektronikken, men hvis du finder en smart løsning på at kunne tænde og slukke slutlyset uafhængigt af frontlyset, så er jeg lydhør. Min egen BR 185 kan det, men løsningen er lidt for "permanent" til min smag.
Hmmmm, har du mig mistænkt for at kunne finde på at pille i dyret :o , jo jeg har tænkt mig at prøve Hr. Moppes løsnings forslag , til dette, jeg skal bare lige have en decoder hjem til , hjælpe print har jeg lav tegninger og print layout til, så det er bare at ætse dette.

http://www.baneforum.dk/viewtopic.php?f=6&t=285
moppe
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af moppe »

bahnfannet skrev:Fede modeller. Jeg er helt vild med 185'eren. :-) Men som Moppe jo plejer at sige "der står ikke DB på den...".
Det er da vidst også for sent med dig og dit "der skal stå DB på den", med det store antal privatbanelokomotiver du har :-)
bahnfannet skrev: Nu ved jeg ikke, hvor meget du har tænkt dig at pille i elektronikken, men hvis du finder en smart løsning på at kunne tænde og slukke slutlyset uafhængigt af frontlyset, så er jeg lydhør. Min egen BR 185 kan det, men løsningen er lidt for "permanent" til min smag.
Så længe den er med 8 polet stik og du ønsker separat styring af alle lamper bliver det noget "fekumdikt". Kan du nøjes med at Aux1 er "tænd fjernlys" og Aux2 er "sluk røde slutlys" kan man med Stigs print lave en nogenlunde fornuftig løsning, hvor kun den lilla ledning (sluk slutlys) skal loddes på, hvis man skifter dekoder.
Alternativet er MTC21 eller PluX22 via adapterprint i batterikassen, men så vidt jeg husker kniber det med pladsen..... der vil man ellers kunne lave hvad som helst og med en LP4 kan man programmere hvilket som helst lysskema man ønsker og et tryk på en enkelt taste kan ændre _alt_ - hvis man altså vil det. For eksempel kan rangergang bringes til at slukke fjernlys og slutlys, samtidig med at der kun er "dobbelt A", når man fjerner rangergang igen, ryger den tilbage til hvad der var før (med eller uden slutlys og evt fjernlys.

Klaus
Besvar