Roco Next

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Besvar
Søren
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Roco Next

Indlæg af Søren »

I kølvandet på Märklin MyWorld og PIKO My Train(!) kommer nu: Roco Next. Med ild- og is-malede ICE'er, RFID-chips og tablets ser det ud til, at du snart kan bruge dit tog som racerbane.

http://www.roco.cc/de/specials/next/index.html

...og ja, det er for børn - og skal selvfølgelig vurderes i den sammenhæng. Barnet i mig er nok mere til Märklin og PIKOs oplæg, hvor jeg kan "lege jernbane" og ikke "racerbane". Der kommer nok mere info efter Nürnberg-messen.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Erik Olsen
Lokomotivfører
Scale: N
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Roco Next

Indlæg af Erik Olsen »

[quote="bahnfannet"]I kølvandet på Märklin MyWorld og PIKO My Train(!) kommer nu: Roco Next. Med ild- og is-malede ICE'er, RFID-chips og tablets ser det ud til, at du snart kan bruge dit tog som racerbane.

Det er klart at man griber muligheden for at komme ind på et andet markedssegment. Modeljernbaner har i årtier været "yt" blandt ungdommen, så hvis man med nogle billige kunstgreb kan tiltale ungdommen, er der et mersalg at hente.
MBRrail
Stationsforstander
Geografisk sted: Sønderborg

Indlæg af MBRrail »

Jeg tror at sådan nogle sæt kan være med til at fremme vores hobby blandt yngre, Men så er næste spørgsmål så hvordan man for lokket dem videre til en mere "normal" måde at køre modeltog på?
Mvh Marc
Epoke IV-VII DSB, NSB, ÖBB, DB, PKP, Samt diverse eupæriske private operatører
Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Min kommentar skulle nu ikke ses som en kritik af Rocos produkt, men blot hvad jeg selv havde foretrukket som lille. :)
MBRrail skrev:Men så er næste spørgsmål så hvordan man for lokket dem videre til en mere "normal" måde at køre modeltog på?
Jeg tror, at hvis man køber et togsæt som "racerbane", så er det for at få præcis hvad det er: En racerbane. Jeg tror ikke på konceptet som måden at få flere ind i hobbyen på. Der tror jeg at Märklin og PIKO har et bedre kort på hånden.

Jeg tror Roco går samme vej som LEGO gik for mange år siden, de tror at elektronikken/computeren er det interessante og får tingene til at dreje sig om elektronikken. Det vil fange de kunder, som synes elektronikken er interessant. Når så elektronikken ikke er interessant længere, vil kunderne gå videre til den næste spændende elektroniske dims, som så næppe kommer fra Roco. Det fungerede ikke for LEGO, som ændrede strategi og vendte fokus tilbage til essensen i deres koncept: Byggeklodsen. Det interessante var jo netop at bygge og producere, og ved at fokusere på alt mulig andet, så fremmedgjorde LEGO de kunder, som godt kunne lide at bygge og producere.

Jeg synes Märklin og PIKO med deres små legesæt med tipvogne og kraner, har fanget essensen af det en jernbane gør, og gjort det på en måde som alle kan forstå. Jeg tror det vil fange interessen hos de børn, som rent faktisk interesserer sig for tog. Jeg synes det er et bedre sats i det lange løb.

I øvrigt, hvis jeg skulle vælge en racerbane, så ville Scalextric helt klart vinde over Roco.

Med venlig hilsen
Søren

Carsten B. Thomsen
Ledvogter
Skinnesystem: Tillig Elite og Roco Line
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Roco Next - eller LIMA Before ?.

Indlæg af Carsten B. Thomsen »

bahnfannet skrev:Jeg tror, at hvis man køber et togsæt som "racerbane", så er det for at få præcis hvad det er: En racerbane.
På mange måder vil Roco være ommertrent 35 år bagud i forhold til bl.a. LIMA, for mange af deres lokomotivmodeller, f.eks. litra MZ, kørte i 1970'erne og 1980'erne over 300 km/t :D
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Medlem af Fremo, H0 2-skinne digital
MBRrail
Stationsforstander

Indlæg af MBRrail »

bahnfannet skrev:Min kommentar skulle nu ikke ses som en kritik af Rocos produkt, men blot hvad jeg selv havde foretrukket som lille. :)
MBRrail skrev:Men så er næste spørgsmål så hvordan man for lokket dem videre til en mere "normal" måde at køre modeltog på?
Jeg tror, at hvis man køber et togsæt som "racerbane", så er det for at få præcis hvad det er: En racerbane. Jeg tror ikke på konceptet som måden at få flere ind i hobbyen på. Der tror jeg at Märklin og PIKO har et bedre kort på hånden.
det var lidt samme pointe jeg havde ;)
Mvh Marc
Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Her er en reklame. Det ser ikke ud til, at man egentlig "behøver" toget, folkene i reklamen bruger i hvert fald ikke meget tid på det...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=INuqLErjd8k[/youtube]

Med venlig hilsen
Søren

gmmz
Lokomotivfører
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Indlæg af gmmz »

Argh, stop nu,
jeg synes Roco-folkene ikke rigtig ved hvad de vil.

jeg synes de nedgører det, at have modeltog,
køb et startset med tablet, glem alt om toget og så bare leg med computeren.

så kunne man vel lige så godt, bare fra starten købe et pc-spil med togsimulator eller andet af den slags
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
Erik Olsen
Lokomotivfører
Scale: N
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Indlæg af Erik Olsen »

gmmz skrev:så kunne man vel lige så godt, bare fra starten købe et pc-spil med togsimulator eller andet af den slags
Nøjagtig, så er der heller ikke alle de tekniske udfordringer som to- eller treskinnedrift, digitalsystemer etc.
MBRrail
Stationsforstander

Indlæg af MBRrail »

Syntes godt nok at Roco er ved at komme ud hvor det begynder og blive svært at bunde.
For mig virker den overstående reklame film forvirende, og sytes heller ikke at den giver et billede af hvad de vil sælge?? .....eller er det bare mig?
Mvh Marc
Besvar