VT 95 fra Mätrix

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Besvar
Søren
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

VT 95 fra Mätrix

Indlæg af Søren »

Brunnellorosso på Youtube har lagt en video ud med VT 95 skinnebussen fra Mätrix. Jeg synes den ser spændende ud. Jeg har selv udgaven fra Fleischmann, og den har ind til flere irritationspunkter, hvor det værste er manglende "gennemsyn" i motorvognen. Det kunne godt se ud som om, at Fleischmann skulle tage sig sammen nu.

Det eneste jeg umiddelbart tænker om Matrix udgaven er, at det ikke er ligetil at lave omløb. VT 95 er afhængig af omløb, da dens bivogn ikke har en førerstand. Det ligner dog at bivognen er afhængig af strøm fra motorvognen via fast koblingsstang. Det er lidt ærgerligt synes jeg.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Carsten B. Thomsen
Ledvogter
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig Elite og Roco Line
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: VT 95 fra Mätrix

Indlæg af Carsten B. Thomsen »

Det er et rigtig pænt og nydeligt motorvognssæt, som Märklin/Trix disker op med.
Det forekommer som om, at lyden er bedre end i mange andre modeller - den forekommer ikke så skærende skinger og skramlende som f.eks. MY- og MZ lyden fra Roco.

Generelt er det en fornøjelse at se, at mange nye Märklin-modeller bliver lavet efter "Trix-opskrift" med snekketræk og svinghjul, bl.a. den nye MY-model.
Märklin har altid været mestre i nydelige støbninger og flotte påtryk, men desvære har mekanikken fortsat været af den bedagede, grove og højrøstede slags, mens Roco/Röwa igennem de sidste ca. 40 år har vist vejen, som Märklin nu også følger - herligt-herligt.
Personligt glæder jeg mig rigtig meget til at indlemme Trix/Märklin's nye MY-model i min DC-samling - den ser i særdeleshed lovende ud.
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Medlem af Fremo, H0 2-skinne digital
Besvar