Sørens lokomotiver og vogne
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5293
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Sørens lokomotiver og vogne
På samme måde som Moppe har sin "Pakkepost"-tråd, starter jeg nu denne tråd så I kan se diverse af mine indkøb. :-) Jeg vil opfordre alle til at starte jeres egne "indkøbstråde", så vi kan nyde godt af jeres indkøb, store som små. :-) Slå janteloven fra og kom i gang! ;-)
Her hos mig er det selvfølgelig tysk epoke V og VI, men det hænder da at et par andre epoker sniger sig ind i samlingen. :-) Derudover tilbehør og andet spøjst.
Her i ferien fik jeg erhvervet mig en BR 150. Det er en sværvægter af et godstogslokomotiv, som virkelig kan trække tænder ud. Originalen har en ydeevne på 4500kW og går 100 km/t. I dag findes der andre maskiner som yder lige så godt, men i sin storhedstid var BR 150 kronprinsen af godstogstrafikken i Tyskland. Dens lillebror, BR 140, yder 3700 kW. Kongen, BR 151, yder 6288 kW(!). Modellen har nummer 150 124, og forbilledet er udrangeret 25/7-2003.
Modellen er i bemaling der lægger den i midten af epoke V og frem til sin udrangering i 2003. Der er træk på fire af de seks aksler og fempolet motor med svinghjul. Der er faktisk lyd i modellen, men det begrænser sig til et enkelt lille fløjt. :-) Varmhvide lysdioder og røde slutlys, der selvfølgelig kan slukkes separat. Man kan tænde rangerlyset under rangering. Modellen er udstyret med automatkoblinger. Selvom Märklins automatkoblinger er til den store side, så synes jeg det er en sjov lille detalje. Modellen er smoooooth og motoren lydløs når den snegler sig hen ad sporet.
Klasse: Ellokomotiv, BR 150
Varenummer: Trix, #22154
Kortkoblingskulisse: Nej (skakt er boggie-monteret)
Lysdioder: Ja (røde sluttere kan slukkes)
Lyd: Ja (fløjt)
Antal aksler med træk:: 4
Yderligere billeder:
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4580
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Bahnfannet's lokomotiver og vogne
Klaus
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5293
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Bahnfannet's lokomotiver og vogne
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 1600
- Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin K
- Geografisk sted: Herning
Re: Bahnfannet's lokomotiver og vogne
Er det anderledes end en telex kobling ?
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5293
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Bahnfannet's lokomotiver og vogne
Same shit different name. :) I min verden er Telex bare et fancy navn for automatisk kobling, digital kobling og hvad det nu ellers kaldes. :-) Så ingen speciel hokus pokus der.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5293
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Bahnfannet's lokomotiver og vogne
I 1996 fyldte udsendelsen 25 år og i den forbindelse turnerede musen Tyskland med specialtog iført reklame til lejligheden. Turen varede 14-dage og således tilhører dette tog den absolut snævreste tidsperiode i min samling. Hos mig kommer det nok til at køre liiidt længere. ;-) Flot og specielt ser det ud. :-)
Efter sigende skulle lokomotivet være det første "werbelok" (lokomotiv med reklame) i Tyskland. Så det er jo kun en bonus, såfremt det er korrekt.
Foto: Werner Brutzer via http://www.bahnbilder.de/bild/deutschla ... 50396.html
Der er flere billeder her: http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... 17,1408461
Anyway, her kommer musen! Det er 110 487 med vognene "Maus", "Elefant" og "Ente". :-)
Modellerne
Lokomotiv er med 21-pin MTC og funktioner som tænd/sluk røde sluttere, træk på alle fire aksler. WGmh 824 er en selskabsvogn og indretningen afspejler dette, da den praktisk talt er et stort dansegulv. Bm og Dms med normal indretning. Vognene er forberedt for indvendig belysning, røde slutlys og strømførende koblinger.
Lokomotiv og vogne er fra Trix (henholdsvis #22667 og vognsæt #23486).
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4580
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Bahnfannet's lokomotiver og vogne
Ikke lige et af mine favoritter ;-)
Klaus
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 570
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 15:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Bahnfannet's lokomotiver og vogne
De yngste vil da elske det tog på banen i Hadsten.moppe skrev:Farverigt tog må man nok sige!
Ikke lige et af mine favoritter ;-)
Klaus
Gert
deltag i DMJUs konkurrencer!
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5293
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Bahnfannet's lokomotiver og vogne
Yeps, meget farverigt tog. Hos mig har det en nostalgisk værdi. Det kommer nok ikke til at køre helt vildt meget, men det er et skægt indslag i en køreplan eller lign. Jeg skal sørge for, at du får den tur, når du engang skal køre med. ;-) Hehe!
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5293
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Bahnfannet's lokomotiver og vogne
Det er et CAN-bus forlængerkabel og to adaptere til mobilstationen. Med en terminal kan mobilstationen så sluttes til andre steder end ved selve centralstationen.
Som f.eks. i eksemplet her:
I princippet kan du tilslutte en hel stak af terminaler. Det er praktisk hvis du har et stort anlæg. Mit "anlæg", om man vil, har næsten ikke engang brug for én terminal, men hvad sjovt er der ved det. :-) Märklin anbefaler at man holder ca. 2 meter mellem hver terminal. Forlængerkablet er derfor 2 meter.
Til terminalerne kan du tilslutte boostere, mobilstationer og yderligere en Central Station.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/