Central Station 2 software-version 3.8 er nu online

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Søren
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Central Station 2 software-version 3.8 er nu online

Indlæg af Søren »

bygger01 skrev:Mener Du, at man ikke kan sammensætte flere billeder fra CS2 til et stort billede på den nye skærmmulighed ?
Nej, jeg mener at en skalering af billedet ikke skalerer sportavlen, således at en lille krydsningsstation selv på en stor skærm, vil beholde samme størrelse som på CS2'eren. Den skalerer blot vinduet, så der er plads til meget store sportavler. Det er jo også en fed mulighed. Den giver dig ikke mulighed for at meget små sportavler kan fylde mere på store skærme. Den mulighed havde jeg håbet på.
bygger01 skrev:Men hvis man så ville være tilfreds med, at skærmen viste flere af de mindre sportavler ( f. eks. en for hver station ), mon det ikke er en mulighed ?
Du kan sagtens bare starte flere skærme med sportavler, så du kan have en sportavle (eller flere) for hver skærm. Det er en cool mulighed for store anlæg.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

bygger01
Lokomotivfører
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Indlæg af bygger01 »

Så lige på Sporskiftet, at man kan downloade nu

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

bygger01 skrev:Så lige på Sporskiftet, at man kan downloade nu
ÆÆÆhh ? Det har der da stået på Baneforum siden i går. Hvor tror du ellers vi har vores screenshots fra? :-) Så ingen nyhed der...

Med venlig hilsen
Søren

bygger01
Lokomotivfører

Indlæg af bygger01 »

Ups.

Havde "skæmmet" det, som om Du havde fundet et par skærmshot ..........

H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

speed180
Ledvogter
Scale: N
Geografisk sted: 8520 Lystrup

Indlæg af speed180 »

Tja, hvis det er fordi man vil bruge sin Pc sammen med central stationen, og få noget godt ud af det rent sporplan mærsigt, så er der kun en vej frem som jeg ser det, nemlig software til dette : WinDigiPet, Traincontroller, osv.
Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

@Stig
Nu er "få noget godt ud af det" jo en personlig vurderingssag. Jeg kan se mange muligheder for mine behov i form af det som Central Stationen kan. :-)

Med venlig hilsen
Søren

Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Så fik jeg tid til at forbinde til min egen CS2. Det fungerer ganske nemt og automatisk.

Jeg oplevede, at pc-programmet lige skal "fange" at der er en CS2 til stede, så den kan godt finde på at starte i demo-tilstand. Ret hurtigt opdager den dog, at den anden CS2 er der, hvorefter man kan skifte til sit anlæg. Når man kobler sig på sit anlæg, vil pc'en hente lokomotivdatabasen, sporplaner, keyboards og memory fra master CS2'en. Hvis man ikke ønsker alt synkroniseret, kan man slå det fra i indstillingerne.

Som noget specielt for pc'en har man mulighed for at benytte den specielle kørekonsol, der også findes på tablet og telefon-udgaverne (Main Station og Mobile Station App). På den måde kan man have overblik over flere lokomotiver eller enheder med funktioner.
cs2_pc.PNG
Du kan have lige så mange keyboards, memory og sporplaner fremme på skærmen som du orker. Har du flere skærme, kan du så fordele dem på hver sin skærm. Du kan f.eks. også have et keyboard som du dedikerer til en drejeskive fremme hele tiden.

Med venlig hilsen
Søren

moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

speed180 skrev:Tja, hvis det er fordi man vil bruge sin Pc sammen med central stationen, og få noget godt ud af det rent sporplan mærsigt, så er der kun en vej frem som jeg ser det, nemlig software til dette : WinDigiPet, Traincontroller, osv.
Det er jeg ikke enig i.

Hvis man har en CS og ikke ønsker en automatiseret løsning, er det netop oplagt at bruge PC udgaven som "ekstra fjernbetjening" og sportavler.
Hvorfor?
Jo, den er gratis, betjeningsfladen er den samme som på "digitalstationen", sportavler kan laves meget simpelt og ændres ret simpelt og så spiller det 100% sammen.

Men hverken CS eller PC udgaven deraf kan lave automatisering og blokstyring. Her skal man have et "ordentligt" PC program.

Klaus
bygger01
Lokomotivfører

Indlæg af bygger01 »

Alle, der leger med CS2, har vel set , at der er problemer med den sidste updatering.

I kan også finde mere nyt på:

http://www.maerklin.de/de/produkte/tool ... dates.html

Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

bygger01 skrev:Alle, der leger med CS2, har vel set , at der er problemer med den sidste updatering.
Problemet opstår kun ved afinstallation, og kun såfremt at man har valgt sin hjemme-mappe som centralstationens arbejdsmappe. Hvis man har oprettet en mappe til formålet, har man ikke et problem.

Desuden drejer problemet sig kun om PC-versionen og ikke om versionen til selve Central Station-hardwaren.

Med venlig hilsen
Søren

Besvar