Salg af märklin tog

Mangler du noget til din modeljernbane? Ønsker du at sælge noget fra din modeljernbane? Har du spørgsmål angående en modeljernbaneforhandler? Stil dit spøgrsmål her. Vi tillader også indlæg fra forretninger, der ønsker at gøre opmærksom på et godt tilbud.
Forumregler
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
Besvar
TogFisk
Trafikelev
Digital: Ja
Scale: Other Scale
Skinnesystem: Märklin K

Salg af märklin tog

Indlæg af TogFisk »

Hey jeg er sprit ny herinde, men har oprettet en bruger i håb om i der kan gives noget info herinde fra som jeg mangler!!

Min svigerfar står og skal sælge alt sit márklin togudstyr, vil skyde på der er 100++ tog og meget andet tilbehør, men æsker og det hele!

Hvor er det nemmest og komme af med sådan noget ? Og sikre en ok pris for det ?

Hygge TogFisk
Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Salg af märklin tog

Indlæg af Søren »

Hey Togfisk

Det nemmeste er nok at skyde det af enkeltvis på DBA eller lign. Du får mest for det, hvis du udelukker en mellemmand. Hvis du tager det med til en forhandler, kan du nok komme af med det hele i et hug, men forhandleren skal tjene på at sælge det videre, så her vil prisen du får være mindre.

Sidst, men ikke mindst, er det jo altid rart med en liste, så du kan også prøve at tage nogle billeder og lægge dem, samt en liste her på forum. Så er der måske nogle der vil give et bud.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Det nemmeste er at gå til en forhandler, han giver en pris på det hele og sælger det meste videre med fortjeneste.

Skal man have så mange penge ud af det som muligt, så hedder det at katalogisere det hele, dokumentere det med billeder og sælge det på QXL, DBA eller lignende steder. I en stor samling vil der oftest være rullende materiel der er så godt som usælgeligt, reklamevogne, små lokomotiver (også afhængigt af stand osv). Dem kommer man ikke af med, når man sælger enkeltvis.
Vi får ofte sådanne "restpartier" ind på modelbanen i Hadsten. Her har vi legebaner for børn, hvor materiel andre ikke rigtigt kan bruge, gør stor glæde. Og går det i stykker (det gør det, når ungerne kører!), så har vi heldigvis en "bytter" i samlingen :-)

Så udbyttet afhænger af arbejdsmængden.....

Klaus
TogFisk
Trafikelev
Scale: Other Scale
Skinnesystem: Märklin K

Indlæg af TogFisk »

Tak for hjælpen de herre, ser på om jeg kan overskue og sælge det hele enkeltvis!

Og skal nok have dig i tankerne ang. "små ting" som ikke er meget værd, så børnene kan få glæde af dem ;)

Hygge Togfisk
Søren
Lokomotivfører
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

moppe skrev:Det nemmeste er at gå til en forhandler...
Ja okay, da jeg skrev "nemmeste" mente jeg "du får mest for det, hvis du sælger det enkeltvis".

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Marklin4me
Godsforvalter
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C + M
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Kontakt:

Indlæg af Marklin4me »

Hejsa,

Jeg vil prøve Frederiksberg auktionshus http://www.frederiksbergauktionshus.dk/omSalg.php

Evt. QXL om du har mod på det.

Bedste hilsner
Ulrik
De bedste toghilsner

Ulrik
Medlem af MJK Nordbanen, Mist-Zealand
Besvar