Skift af Märklin signal vha s88 + CS2

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
jhcn
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lystrup, nord for Århus

Skift af Märklin signal vha s88 + CS2

Indlæg af jhcn »

Hej til jer alle
Jeg har brug for hjælp - jeg vil gerne sætte følgende op:
Et almindeligt Märklin 76391 signal
Et kontaktspor - 24994 eller 24995
s88 modul
En CS2
Tanken var at når et lokomotiv har passeret signalet, så skulle der være et kontaktspor der via s88 sendte besked til signalet om at stille sig på "Stop"

Det virker bare ikke.....

Jeg kan godt lave en togvej (tror jeg det kaldes) i Memory, og hvis jeg selv trykker på den, så skifter signalet til "Stop". Så langt, så godt. Togvejen virker vist som den skal.
Men jeg kan ikke få lokomotivet til at aktivere samme funktion - uanset hvad jeg bruger af ovenstående kontaktspor.
Så hvad er det der skal til at få CS2'en til at registrere at jeg sender et signal til s88-modulets indgang 1?
s88 er tilsluttet med fladkablet og har også tilslutning til stel.

På forhånd tak for input - så jeg kan nyde lidt automatik :)
Henrik

Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Skift af Märklin signal vha s88 + CS2

Indlæg af Søren »

Hejsa

Inde i din memory på din CS2 - helt ude til højre - er der en knap. Den kan have nogle tilstande:

- En hånd og et lokomotiv
- Kun en hånd

Hvis den kun har en hånd, betyder det, at togvejene i gruppen er manuelle. Hvis du trykker på den, så den får en hånd og et lokomotiv, bliver togvejene automatiske og CS2'eren bør aktivere dem når toget passerer.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

jhcn
Lokomotivfører

Indlæg af jhcn »

bahnfannet skrev:Hejsa

Inde i din memory på din CS2 - helt ude til højre - er der en knap. Den kan have nogle tilstande:

- En hånd og et lokomotiv
- Kun en hånd

Hvis den kun har en hånd, betyder det, at togvejene i gruppen er manuelle. Hvis du trykker på den, så den får en hånd og et lokomotiv, bliver togvejene automatiske og CS2'eren bør aktivere dem når toget passerer.
Tak!
Det prøver jeg imorgen. Desuden har jeg læst mig til at det helst skal være vippekontakten der bruges til kontaktspor"
Henrik

Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
jhcn
Lokomotivfører

Indlæg af jhcn »

bahnfannet skrev:Hejsa

For en god ordens skyld - nu virker det! Mange tak for hjælpen.
Henrik

Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Ingen årsag! Super at du kom videre. :)

Med venlig hilsen
Søren