Lokpilot 3 FX

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
bygger01
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Lokpilot 3 FX

Indlæg af bygger01 »

Som jeg læser Din forklaring, så skal man fra begyndelsen vælge/konfigurere antal porte og hvad de skal gøre !

Hvis der nu er valgt Bit 1, så er der de 16 porte, der så enkeltvis kan lave noget forskelligt med lys ( tænd/sluk ) i en by !

Har Du en ide om, hvor lang tid en periode kan være ( f. eks. 10 min. tændt og 5 min. slukket ) pr.port ?

Hvis man vil lave et lyssignal med de 3 farver på 3 porte, går der sikkert ged i den, så der er sikkert bedre mulighed på anden vis .....

Og hvis det kun er tænd/sluk funktion, skal det holdes op mod 16 kontakter / lidt mere ledning + det varierende "element" pr. kontakt/lysgruppe, men du nævner 14,- kr pr. port, og det kan blive svært, at gøre det billigere.

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

ErikL
Lokomotivfører
Scale: N
Skinnesystem: Minitrix

Indlæg af ErikL »

De viser godt nok blandet i manual, tiden siger de intet om der skal man nok spørge dem for at få et sikkert svar

jeg skal ikke blande, alt det andet er Switchpilot, det var bare at den ikke kunne noget som lignede dette, jo så var det 4 pr. boks. Dette
giver jo en noget højere pris. De kan heller ikke dæmpe m.m.

Mvh Erik

Mvh Erik
-----------------------------
Mini TRIX
Z21 + Digikeijs tilbagemeldinger mm. Qdecoder til signaler.
TrainController Gold

bygger01
Lokomotivfører
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Indlæg af bygger01 »

Hvis der plads til et "begynder spørgsmål", hvordan er forbindelsen til CS2 ?

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

To ledninger...... ;-)

Klaus
moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

ErikL skrev:Løsningen blev indkøb af en digiswitch 4018 fra Digikeijs.
Den ser spændende ud.
Digikeijs er lidt et sjovt firma, som bliver sværere og sværere at komme udenom. De leverer mange lidt mere eksotiske ting, ikke mindst tilbagemeldingsmoduler til R-BUS (Z21, z21 og Multimaus Pro) og R-BUS til S-88n bus moduler.

Klaus
Besvar