Nu skal jeg igang.
-
KlausDK
- Trafikelev
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 01 dec 2014, 17:27
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
Nu skal jeg igang.
Nu har jeg fundet et layout jeg vil lave, har i brok til det ?
Håber på sigt at kunne få det laver så det kan køre automatisk via en computer og min cs2
Håber på sigt at kunne få det laver så det kan køre automatisk via en computer og min cs2
-
bygger01
- Lokomotivfører
- Indlæg: 1730
- Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin K
- Geografisk sted: Herning
Re: Nu skal jeg igang.
Jeg vil gerne brokke mig ......
Er der kun en station ?
Hvad længde regner Du med at kører med for de 3/4 skinner giver ikke meget plads.
Det rum, hvor toget skal være, kan det ikke bruges på anden måde, så det i stedet kan blive vægophængt med 60 / 80 "plader" ?
Det Du har tegnet bliver en masse skinner og meget lidt terræn ...
Er der kun en station ?
Hvad længde regner Du med at kører med for de 3/4 skinner giver ikke meget plads.
Det rum, hvor toget skal være, kan det ikke bruges på anden måde, så det i stedet kan blive vægophængt med 60 / 80 "plader" ?
Det Du har tegnet bliver en masse skinner og meget lidt terræn ...
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).
-
KlausDK
- Trafikelev
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 01 dec 2014, 17:27
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
Re: Nu skal jeg igang.
måske 2 stationer, i toppen og i bunden, men har ikke helt bestemt mig ellers er 1 nok,bygger01 skrev:Jeg vil gerne brokke mig ......
Er der kun en station ?
Hvad længde regner Du med at kører med for de 3/4 skinner giver ikke meget plads.
Det rum, hvor toget skal være, kan det ikke bruges på anden måde, så det i stedet kan blive vægophængt med 60 / 80 "plader" ?
Det Du har tegnet bliver en masse skinner og meget lidt terræn ...
Der er ikke mere plads i rummet :(
Terræn er ikke det helt vigtige men der skal nok være noget by i midten med en lang bro.
-
gmmz
- Lokomotivfører
- Indlæg: 1577
- Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Tillig
- Geografisk sted: Stilling
Re: Nu skal jeg igang.
Hvilken epoke vil du gerne køre?
og hvor lange tog har du tænkt dig?
pladsen er ikke meget, hvis du gerne vil køre lidt moderne,
så er der plads til et lokomotiv og 1-2 vogne,
er du mere til damptog, så kan du nok køre en lille damper og 3-4 små vogne rundt
24130 ville jeg undgå. da jeg synes det drejer for skarpt.
og hvor lange tog har du tænkt dig?
pladsen er ikke meget, hvis du gerne vil køre lidt moderne,
så er der plads til et lokomotiv og 1-2 vogne,
er du mere til damptog, så kan du nok køre en lille damper og 3-4 små vogne rundt
24130 ville jeg undgå. da jeg synes det drejer for skarpt.
mvh
Søren Andersen
medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
Søren Andersen
medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
-
KlausDK
- Trafikelev
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 01 dec 2014, 17:27
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
Re: Nu skal jeg igang.
Jeg har ingen planer om at låse mig til nogen epoker, der skal bare hyggesgmmz skrev:Hvilken epoke vil du gerne køre?
og hvor lange tog har du tænkt dig?
pladsen er ikke meget, hvis du gerne vil køre lidt moderne,
så er der plads til et lokomotiv og 1-2 vogne,
er du mere til damptog, så kan du nok køre en lille damper og 3-4 små vogne rundt
24130 ville jeg undgå. da jeg synes det drejer for skarpt.
Ja er klar over der ikke er meget plads men når der ikke er mere så bliver det jo små fut tog
24130 er skarp ja, men nu har jeg en del af dem i forvejen så skal de jo også bruges :)
-
magnusmyggen
- Stationsforstander
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: 19 feb 2015, 14:35
- Digital: Ja
- Scale: N
- Skinnesystem: Peco
- Geografisk sted: Gestelev
Re: Nu skal jeg igang.
Hej
Når du nu har tingene og du ikke har mere plads er det jo bare sådan det er.
Jeg kan godt følge hvad de andre siger og de har også ret.
Jeg kender en der også kun lige har en plade med lidt skinner på og han hygger sig gevaldigt med det.
Det er bare med at få startet op og lad os endelig se hvordan det skrider frem.
Når du nu har tingene og du ikke har mere plads er det jo bare sådan det er.
Jeg kan godt følge hvad de andre siger og de har også ret.
Jeg kender en der også kun lige har en plade med lidt skinner på og han hygger sig gevaldigt med det.
Det er bare med at få startet op og lad os endelig se hvordan det skrider frem.
-Skala N
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
-
Søren
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5451
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Nu skal jeg igang.
Enig, få kørt nogle tog, det drejer sig om at have det sjovt. :-)magnusmyggen skrev:Det er bare med at få startet op og lad os endelig se hvordan det skrider frem.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
KlausDK
- Trafikelev
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 01 dec 2014, 17:27
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
Re: Nu skal jeg igang.
Så fik jeg lagt banen og det virker helt ok, men hvordan får jeg lige lagt spor planen ind i min cs2 og senere et pc program, jeg forud ser det bliver noget med en masse spor oven på hinanden.
Er der nogen der har et bud på en god løsning ?
Er der nogen der har et bud på en god løsning ?
-
moppe
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4829
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Nu skal jeg igang.
Fold din bane ud og kig på den skematisk, frem for med alle svingene og ind over hinanden. Så ser den sådan her ud:
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
KlausDK
- Trafikelev
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 01 dec 2014, 17:27
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
Re: Nu skal jeg igang.
Det var jo nemt :)