Nu skal jeg igang.

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
KlausDK
Trafikelev
Indlæg: 23
Tilmeldt: 01 dec 2014, 17:27
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Nu skal jeg igang.

Indlæg af KlausDK »

Nu har jeg fundet et layout jeg vil lave, har i brok til det ?

Håber på sigt at kunne få det laver så det kan køre automatisk via en computer og min cs2
Vedhæftede filer
2015-03-25_08-28-33.png
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Nu skal jeg igang.

Indlæg af bygger01 »

Jeg vil gerne brokke mig ......

Er der kun en station ?

Hvad længde regner Du med at kører med for de 3/4 skinner giver ikke meget plads.

Det rum, hvor toget skal være, kan det ikke bruges på anden måde, så det i stedet kan blive vægophængt med 60 / 80 "plader" ?

Det Du har tegnet bliver en masse skinner og meget lidt terræn ...

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

KlausDK
Trafikelev
Indlæg: 23
Tilmeldt: 01 dec 2014, 17:27
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Nu skal jeg igang.

Indlæg af KlausDK »

bygger01 skrev:Jeg vil gerne brokke mig ......

Er der kun en station ?

Hvad længde regner Du med at kører med for de 3/4 skinner giver ikke meget plads.

Det rum, hvor toget skal være, kan det ikke bruges på anden måde, så det i stedet kan blive vægophængt med 60 / 80 "plader" ?

Det Du har tegnet bliver en masse skinner og meget lidt terræn ...
måske 2 stationer, i toppen og i bunden, men har ikke helt bestemt mig ellers er 1 nok,

Der er ikke mere plads i rummet :(

Terræn er ikke det helt vigtige men der skal nok være noget by i midten med en lang bro.
gmmz
Lokomotivfører
Indlæg: 1577
Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Re: Nu skal jeg igang.

Indlæg af gmmz »

Hvilken epoke vil du gerne køre?
og hvor lange tog har du tænkt dig?

pladsen er ikke meget, hvis du gerne vil køre lidt moderne,
så er der plads til et lokomotiv og 1-2 vogne,

er du mere til damptog, så kan du nok køre en lille damper og 3-4 små vogne rundt

24130 ville jeg undgå. da jeg synes det drejer for skarpt.
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
KlausDK
Trafikelev
Indlæg: 23
Tilmeldt: 01 dec 2014, 17:27
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Nu skal jeg igang.

Indlæg af KlausDK »

gmmz skrev:Hvilken epoke vil du gerne køre?
og hvor lange tog har du tænkt dig?

pladsen er ikke meget, hvis du gerne vil køre lidt moderne,
så er der plads til et lokomotiv og 1-2 vogne,

er du mere til damptog, så kan du nok køre en lille damper og 3-4 små vogne rundt

24130 ville jeg undgå. da jeg synes det drejer for skarpt.
Jeg har ingen planer om at låse mig til nogen epoker, der skal bare hygges

Ja er klar over der ikke er meget plads men når der ikke er mere så bliver det jo små fut tog

24130 er skarp ja, men nu har jeg en del af dem i forvejen så skal de jo også bruges :)
magnusmyggen
Stationsforstander
Indlæg: 92
Tilmeldt: 19 feb 2015, 14:35
Digital: Ja
Scale: N
Skinnesystem: Peco
Geografisk sted: Gestelev

Re: Nu skal jeg igang.

Indlæg af magnusmyggen »

Hej

Når du nu har tingene og du ikke har mere plads er det jo bare sådan det er.
Jeg kan godt følge hvad de andre siger og de har også ret.
Jeg kender en der også kun lige har en plade med lidt skinner på og han hygger sig gevaldigt med det.

Det er bare med at få startet op og lad os endelig se hvordan det skrider frem.
-Skala N
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5451
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Nu skal jeg igang.

Indlæg af Søren »

magnusmyggen skrev:Det er bare med at få startet op og lad os endelig se hvordan det skrider frem.
Enig, få kørt nogle tog, det drejer sig om at have det sjovt. :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

KlausDK
Trafikelev
Indlæg: 23
Tilmeldt: 01 dec 2014, 17:27
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Nu skal jeg igang.

Indlæg af KlausDK »

Så fik jeg lagt banen og det virker helt ok, men hvordan får jeg lige lagt spor planen ind i min cs2 og senere et pc program, jeg forud ser det bliver noget med en masse spor oven på hinanden.

Er der nogen der har et bud på en god løsning ?
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4829
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Nu skal jeg igang.

Indlæg af moppe »

Fold din bane ud og kig på den skematisk, frem for med alle svingene og ind over hinanden. Så ser den sådan her ud:
KlausDK.jpg
Klaus
KlausDK
Trafikelev
Indlæg: 23
Tilmeldt: 01 dec 2014, 17:27
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Nu skal jeg igang.

Indlæg af KlausDK »

Det var jo nemt :)
Besvar