Layout til "Mit N anlæg"
-
magnusmyggen
- Stationsforstander
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: 19 feb 2015, 14:35
- Digital: Ja
- Scale: N
- Skinnesystem: Peco
- Geografisk sted: Gestelev
Layout til "Mit N anlæg"
Hej Alle
Jeg har rentegnet den oprindelig tegning fra H0 til skala N. Jeg synes den havde de ting jeg gerne ville have og efter bahnfan tryllede lidt med det, der drillede, blev det rigtig godt. Jeg har nu tegnet den på ny bare i skala N. Jeg kunne hellere ikke lade være med at tilføje nogle flere ting. Der var plads til det, tror jeg.
Håber at i vil kigge lidt på det og komme med nogle ideer eller rettelser.
Jeg har rentegnet den oprindelig tegning fra H0 til skala N. Jeg synes den havde de ting jeg gerne ville have og efter bahnfan tryllede lidt med det, der drillede, blev det rigtig godt. Jeg har nu tegnet den på ny bare i skala N. Jeg kunne hellere ikke lade være med at tilføje nogle flere ting. Der var plads til det, tror jeg.
Håber at i vil kigge lidt på det og komme med nogle ideer eller rettelser.
- Vedhæftede filer
-
- peco fleischmann kombi endelig anlæg ver.1.scarm
- (29.93 KiB) Downloadet 245 gange
-Skala N
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
-
ErikL
- Lokomotivfører
- Indlæg: 522
- Tilmeldt: 12 feb 2015, 19:45
- Digital: Ja
- Scale: N
- Skinnesystem: Minitrix
Re: Layout til "Mit N anlæg"
Ser sku godt ud, bare jeg havde din plads.
en lille ting. pas på med for meget sving hvor du vil afsætte vogne på dine gods spor.
Det er næsten ikke til at få koblet vognene igen, de skal være næsten lige ud før det kobler nemt.
Har lige udvidet og ændret af samme årsag og lavet et område med lige spor.
en lille ting. pas på med for meget sving hvor du vil afsætte vogne på dine gods spor.
Det er næsten ikke til at få koblet vognene igen, de skal være næsten lige ud før det kobler nemt.
Har lige udvidet og ændret af samme årsag og lavet et område med lige spor.
Mvh Erik
-----------------------------
Mini TRIX
Z21 + Digikeijs tilbagemeldinger mm. Qdecoder til signaler.
TrainController Gold
-
magnusmyggen
- Stationsforstander
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: 19 feb 2015, 14:35
- Digital: Ja
- Scale: N
- Skinnesystem: Peco
- Geografisk sted: Gestelev
Re: Layout til "Mit N anlæg"
Hej Erik
Tak for tippet. Det vil jeg sørge for. Jeg er ikke lige en ørn til at tegne de der flexskinner helt lige parallelt på i scarm.
Tak for tippet. Det vil jeg sørge for. Jeg er ikke lige en ørn til at tegne de der flexskinner helt lige parallelt på i scarm.
-Skala N
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
-
ErikL
- Lokomotivfører
- Indlæg: 522
- Tilmeldt: 12 feb 2015, 19:45
- Digital: Ja
- Scale: N
- Skinnesystem: Minitrix
Re: Layout til "Mit N anlæg"
Hej
Det syntes jeg også er svært, men i virkelighedden kan man så tegningerne er en rettesnor som giver
mig en ide om resultatet, erfaringen siger mig at teste grundigt bag efter.
Det syntes jeg også er svært, men i virkelighedden kan man så tegningerne er en rettesnor som giver
mig en ide om resultatet, erfaringen siger mig at teste grundigt bag efter.
Mvh Erik
-----------------------------
Mini TRIX
Z21 + Digikeijs tilbagemeldinger mm. Qdecoder til signaler.
TrainController Gold
-
Søren
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5451
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Layout til "Mit N anlæg"
Jeg synes også det ser fint ud! Jeg er enig med Erik angående afsæt af vogne i kurver, jeg tror du bliver træt af det.
Fin plan!
Fin plan!
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
bygger01
- Lokomotivfører
- Indlæg: 1730
- Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin K
- Geografisk sted: Herning
Re: Layout til "Mit N anlæg"
Min kæphest med et layout er spor der bugter sig og ikke følger rette linier og vægge / kanter, og her har Du tegnet et fint af slagsen, hvor Du står i midten og kan nå de meste.
Jeg forestiller mig, at Du vil køre både venstre og højre om ...
Men så kommer anken - et tog forlader stationen mod højre og kører ind på stationen igen fra venstre, hvis der bruges skinnerne på "pladen". Hvis det er den anden vej rundt, så kan Du vælge ned i helixen eller højre ind på stationen.
Normalt vil en togstamme forlade en station og komme samme vej tilbage, medens Din bane i princippet er to rundkredse, der kører ind over samme station.
Jeg vil have valgt at dobbeltsporet begge gik gennem helixen, så alle tog kørte i dybet og kom samme vej tilbage, men det ville sikkert kræve to helixer/ vendesløjfer.
Jeg forestiller mig, at Du vil køre både venstre og højre om ...
Men så kommer anken - et tog forlader stationen mod højre og kører ind på stationen igen fra venstre, hvis der bruges skinnerne på "pladen". Hvis det er den anden vej rundt, så kan Du vælge ned i helixen eller højre ind på stationen.
Normalt vil en togstamme forlade en station og komme samme vej tilbage, medens Din bane i princippet er to rundkredse, der kører ind over samme station.
Jeg vil have valgt at dobbeltsporet begge gik gennem helixen, så alle tog kørte i dybet og kom samme vej tilbage, men det ville sikkert kræve to helixer/ vendesløjfer.
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).
-
moppe
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4829
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Layout til "Mit N anlæg"
Jeg ville - ud fra mine egne erfaringer - gøre alt for at undgå at have en bro der skal kravles under. Så hellere lave en skjult strækning til togene, der bringer dem rundt under anlægget og kommer op på den anden side.
Jeg har lavet turen rundt som layer 2 i vedhæftede layout
Klaus
Jeg har lavet turen rundt som layer 2 i vedhæftede layout
Klaus
- Vedhæftede filer
-
- peco fleischmann komb iuden bro.scarm
- (42.06 KiB) Downloadet 229 gange
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
magnusmyggen
- Stationsforstander
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: 19 feb 2015, 14:35
- Digital: Ja
- Scale: N
- Skinnesystem: Peco
- Geografisk sted: Gestelev
Re: Layout til "Mit N anlæg"
Tak for jeres forslag og ideer.
Jeg er helt enig med bygger01. Et tog kommer et sted fra og forsvinder ud i verden. Det ved jeg ikke helt om je vil ændre på, lige nu. Det er nok mere tanken om at bygge en helix mere der afskrækker. :)
Moppe du har jo sagt det til mig før med den bro :) og jeg synes dit forslag er meget tiltalende" jeg vil lige se om jeg kan Tegne en ny bane med dit forslag løbet af ugen.
Jeg er helt enig med bygger01. Et tog kommer et sted fra og forsvinder ud i verden. Det ved jeg ikke helt om je vil ændre på, lige nu. Det er nok mere tanken om at bygge en helix mere der afskrækker. :)
Moppe du har jo sagt det til mig før med den bro :) og jeg synes dit forslag er meget tiltalende" jeg vil lige se om jeg kan Tegne en ny bane med dit forslag løbet af ugen.
-Skala N
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.