Erfaring med Taurus fra Trix søges.
-
GySEV Fan
- Stationsbetjent
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Diverse pga dioramabygning.
- Geografisk sted: Odder
Erfaring med Taurus fra Trix søges.
Hej
Jeg overvejer at forudbestille en model af en Taurus fra Trix (22964 - GySEV), men da jeg kun har erfaring med Taurus fra Roco og Jägerndorfer, søger jeg erfaringer.
Det er mest detaljer som jeg er interesseret i, men køreegenskaberne har også interesse. "Desværre" laves modellen kun med lyd, hvilket selvfølgelig også er ok, men da jeg mest skal bruge modellen som vitrinemodel/i forbindelse med diorama, så havde jeg helt sikkert købt den uden lyd hvis dette havde været muligt.
Jeg overvejer at forudbestille en model af en Taurus fra Trix (22964 - GySEV), men da jeg kun har erfaring med Taurus fra Roco og Jägerndorfer, søger jeg erfaringer.
Det er mest detaljer som jeg er interesseret i, men køreegenskaberne har også interesse. "Desværre" laves modellen kun med lyd, hvilket selvfølgelig også er ok, men da jeg mest skal bruge modellen som vitrinemodel/i forbindelse med diorama, så havde jeg helt sikkert købt den uden lyd hvis dette havde været muligt.
Mvh.
Søren B. A. Villumsen
Dioramabygning med GySEV-Raaberbahn som forbillede i H0, epoke 6 (2012 og frem)
Søren B. A. Villumsen
-
Søren
- Lokomotivfører
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Erfaring med Taurus fra Trix søges.
Hejsa
Detaljerne på Trix modellerne fejler absolut intet. Køreegenskaberne på Taurusen er for tidligt at sige noget om, da dens teknik er helt ny. Trix opgraderede sidste år hele Eurosprinter platformen med nye motorer med kardantræk og snekkedrev. Jeg har godt set Gysev-taurusen og overvejer den selv, da temaet (Murens fald) ligeledes interesserer mig.
Jeg har en Taurus fra tidligere generation og detaljerne her er i top, teknikken er dog bedaget. Det er slut nu, så jeg er sikker på at du bliver glad for din model - både detaljemæssigt og teknisk.
Jeg skal finde et billede af min Taurus, og lægge det op.
Detaljerne på Trix modellerne fejler absolut intet. Køreegenskaberne på Taurusen er for tidligt at sige noget om, da dens teknik er helt ny. Trix opgraderede sidste år hele Eurosprinter platformen med nye motorer med kardantræk og snekkedrev. Jeg har godt set Gysev-taurusen og overvejer den selv, da temaet (Murens fald) ligeledes interesserer mig.
Jeg har en Taurus fra tidligere generation og detaljerne her er i top, teknikken er dog bedaget. Det er slut nu, så jeg er sikker på at du bliver glad for din model - både detaljemæssigt og teknisk.
Jeg skal finde et billede af min Taurus, og lægge det op.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
Søren
- Lokomotivfører
- Kontakt:
Jeg fandt et billede! :-)
Trix-modellerne kommer med alle bøjler og diller-daller monteret, så du skal ikke selv færdiggøre modellen (hvilket jeg foretrækker). Ellers ligner den Rocos ekstremt meget, hvilket den jo også gerne skulle eftersom det er samme forbillede. :-)
Hvis du vil se flere detaljer, så giv lyd. :-)
Trix-modellerne kommer med alle bøjler og diller-daller monteret, så du skal ikke selv færdiggøre modellen (hvilket jeg foretrækker). Ellers ligner den Rocos ekstremt meget, hvilket den jo også gerne skulle eftersom det er samme forbillede. :-)
Hvis du vil se flere detaljer, så giv lyd. :-)
Med venlig hilsen
Søren
-
Søren
- Lokomotivfører
- Kontakt:
Orv! Jeg glemte lige billederne, som også ligger her på forum.

Med venlig hilsen
Søren
-
GySEV Fan
- Stationsbetjent
Hej Søren
Tak for info og fine billeder. Der er bare en detalje som jeg savner og som er på alle andre modeller; trin ved døren. Muligvis kan det laves selv. Ellers ser det rigtigt godt ud! Er det muligt at skifte ploven ud med en lukket model?
Tak for info og fine billeder. Der er bare en detalje som jeg savner og som er på alle andre modeller; trin ved døren. Muligvis kan det laves selv. Ellers ser det rigtigt godt ud! Er det muligt at skifte ploven ud med en lukket model?
Mvh.
Søren B. A. Villumsen
Søren B. A. Villumsen
-
Søren
- Lokomotivfører
- Kontakt:
Hejsa
Der fulgte ikke en plov med til min. Jeg ved ikke om de vedlægger den i de nyere versioner, deciderede vitrinemodeller er typisk ikke deres målgruppe. Du får dog ofte koblingsslanger og imitationer af rigtige koblinger med i kassen. Så kan man montere dem, hvis man vil lave modellen lidt lækker. :-)
Trinnet ved døren har jeg aldrig tænkt over. Der kan man se. :-)GySEV Fan skrev:Der er bare en detalje som jeg savner og som er på alle andre modeller; trin ved døren. Muligvis kan det laves selv. Ellers ser det rigtigt godt ud! Er det muligt at skifte ploven ud med en lukket model?
Der fulgte ikke en plov med til min. Jeg ved ikke om de vedlægger den i de nyere versioner, deciderede vitrinemodeller er typisk ikke deres målgruppe. Du får dog ofte koblingsslanger og imitationer af rigtige koblinger med i kassen. Så kan man montere dem, hvis man vil lave modellen lidt lækker. :-)
Med venlig hilsen
Søren
-
GySEV Fan
- Stationsbetjent
Hej igen
Søren; er det modellen fra GySEV (Trix 22964) du planlægger at købe eller er det den tyske model fra MRCE (Trix 22965)???
Begge lokomotiver er ens, pånær firmanavn/logo og litra.
Begge maskiner fik folie på i Sopron i Ungarn, så hvis vi ikke skal have den samme model, er det lige før vi bør mødes og fotograferer begge modeller på mit diorama.
Søren; er det modellen fra GySEV (Trix 22964) du planlægger at købe eller er det den tyske model fra MRCE (Trix 22965)???
Begge lokomotiver er ens, pånær firmanavn/logo og litra.
Begge maskiner fik folie på i Sopron i Ungarn, så hvis vi ikke skal have den samme model, er det lige før vi bør mødes og fotograferer begge modeller på mit diorama.
Mvh.
Søren B. A. Villumsen
Søren B. A. Villumsen
-
Søren
- Lokomotivfører
- Kontakt:
Aaah, reklamen gav mig det indtryk, at der var to forskellige motiver. En grøn og en blå. Jeg har nu læst teksten igen, og kan godt se, at de er identiske. Jeg er nok mest til MRCE-versionen. Jeg ved dog endnu ikke hvornår "banen" finder finanserne til den. :-)GySEV Fan skrev:Begge lokomotiver er ens, pånær firmanavn/logo og litra. Begge maskiner fik folie på i Sopron i Ungarn, så hvis vi ikke skal have den samme model, er det lige før vi bør mødes og fotograferer begge modeller på mit diorama.
Med venlig hilsen
Søren