Jeg været passiv læser på baneforum.dk i en del tid. Nu er det tid til at være bruger og forhåbenlig få hjælp af den alvidende skare her (fedte.. fedte.. ;) )
Min ældste søn (7 år) har en Märklin bane (startsæt 29214), med en halvkedelig BR 80 034.
Han ønskede sig et "rødt lokomotiv" (det var vist BR152 han pegede på). Jeg fandt en fornuftig prissat "slagtetilbud" på ER20 (fra Märklin 26548).
Ved købet ønskede jeg den omkodet til at køre på position 4 på knægtens simple DELTA controller (Märklin 67025). Det var kanal 78.
Men - men.. Da lokomotivet kom på banen reagerede den kun på position 1 på DELTA controlleren. Man kan tænde og slukke lyset. Men ved fuld gas kører den meget langsom!
Jeg tænkte at de nok havde fået skrevet 78 i den forkerte CV. Jeg kørte forbi en anden flink forhandler, som omkodede den igen (med en CS2). Jeg så endda lokomotivet suse rundt på banen med en række vogne.
Jeg kommer hjem (og venter heldigvis til junior sover), samme resultat på hans bane. Lokomotivet kører maksimalt i skridttempo (i 1:87) og stadig på position 1..
Nogle forslag til hvad der går galt?
Kan det komme til at virke eller er der noget der ikke er kompatibelt?
Bruger den for meget strøm (adaptoren siger 36VA)?
På forhånd tak!
/Søren