Tog på vores baner.

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Besvar
ErikL
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: N
Skinnesystem: Minitrix

Tog på vores baner.

Indlæg af ErikL »

Hej

Har lige et muligvis tåbeligt spørgsmål.

Man kan jo hurtig få købt ind i tog, vogne m.m. så det ville jo være praktisk umuligt at have det på banen, hvad gør i så?

Laver i et tema og bruger så tog/vogne som passer og så efter en tid skifter det ud med et nyt sæt, og så videre.
Eller ??

Jeg kan ikke få plads til at have meget oprangeret, som udgangspunkt mindre end jeg har lyst til at købe :)

Mvh Erik
-----------------------------
Mini TRIX
Z21 + Digikeijs tilbagemeldinger mm. Qdecoder til signaler.
TrainController Gold

Skott
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: peco code 75

Re: Tog på vores baner.

Indlæg af Skott »

ErikL skrev:Hej

Har lige et muligvis tåbeligt spørgsmål.

Man kan jo hurtig få købt ind i tog, vogne m.m. så det ville jo være praktisk umuligt at have det på banen, hvad gør i så?

Laver i et tema og bruger så tog/vogne som passer og så efter en tid skifter det ud med et nyt sæt, og så videre.
Eller ??

Jeg kan ikke få plads til at have meget oprangeret, som udgangspunkt mindre end jeg har lyst til at købe :)
En mulighed kunne være enkelte vitriner, evt som stammer.
Den avancerede er noget a'la
https://youtu.be/CppaVdjArPs
moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Nu er jeg ejer af at togselskab, der går under kategorien "skuffeselskab" (dog i bauhaus kasser og ikke skuffer). Jeg har ikke en bane herhjemme, men når mit materiel skal luftes medbringer jeg rullende materiel der passer sammen (type og årgang) og lufter mine tog på den måde.

Det er selvfølgelig let med en BR 612 "regioswinger", men jeg har sådan set lige så ofte "Jytte" (MY 1124) og godsvogne med.

Klaus
ErikL
Lokomotivfører

Indlæg af ErikL »

Takker.

Sådan en elevator må være drømmen når man har alt det andet.

Mvh Erik
Mini TRIX
TrainController Gold

Søren
Lokomotivfører
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Jeg har heller ikke fast jernbane. Når jeg tager med på udstillinger udvælger jeg en række stammer som så får kørt. Ellers ligger tingene i deres kasser, hvilket jo er lidt ærgerligt. Jeg bygger også baner med mine løse C-skinner og kører mine tog der fra tid til anden. Det er meget skægt.

Hvis det går helt crazy, så tager jeg et par stammer med op til "Moppes jernbane" i en weekend og kører det. :-)

Jeg arbejder på en vitrineløsning, men hjemme hos os er der en række stilkrav som modeljernbanen er nødt til at efterleve og det gør den slags til en udfordring af de større. Sådan er det jo med lovgivende magter...

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

jhcn
Lokomotivfører
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lystrup, nord for Århus

Indlæg af jhcn »

Jeg er også i den liga der ligner et "Skuffeselskab". I virkeligheden en del foldekasser og så diverse opbevaringsmuligheder fra IKEA.
Qua mit tre-skinne-valg kan mine tog ikke lege hos Klaus, men jeg har mulighed for at låne masser af m2 på arbejdsplads i weekender/ferier. Og så er der skinner og rullende materiel over det hele :)
Skal jeg slappe af, så kaster jeg mig som regel over Auhagen/Kibri etc byggesæt - som jeg engang håber at få plads til at lave en bane omkring!
Henrik

Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
ErikL
Lokomotivfører

Indlæg af ErikL »

Tak for hjælpen.

Tror jeg også laver et "skuffe selskab" som nogle af togstammer skal være i. Så er der jo plads
til lidt når man har været i Ålborg. Så må de jo hentes op af skuffen en gang i mellem.

Mvh Erik
Mini TRIX
TrainController Gold

Besvar