Wintrack - Problemer med tunler i 3d

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Besvar
Illum
Trafikelev
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Roco

Wintrack - Problemer med tunler i 3d

Indlæg af Illum »

Jeg har fået tegnet vores bane i Wintrack. Og har her i juleferien leget lidt med landskab i 3d. Men jeg er løbet ind i et lille problem som jeg ikke har kunne finde løsningen på i manualen. Mine tunneller "ligger" nede på gulvet i forhold til at sporene ligger i "højde" 0 og De er begge i lag 4. Bjerget som er tegnet i "Freehand line" ligger på et andet lag men i højde 250. Denne højde kan ændres i egenskaberne for "Freehand line". (Det er første gang jeg tegner bjerge i 3d) Men jeg kan ikke finde egenskaberne for tunnellerne. Nogen der har en ide om hvordan ? Eller er jeg helt gal på den i forhold til bjerge og tunneller ?
Mvh. Illum
Vedhæftede filer
Track01.pdf
(201.22 KiB) Downloadet 208 gange
bqg
Ledvogter
Scale: H0 - 3-rail

Re: Wintrack - Problemer med tunler i 3d

Indlæg af bqg »

Hvis du havde lagt Wintrackfilen ud (evt. pakket med zip) havde det været lettere, men jeg gør et forsøg.

Når du skal lave tunneler i Wintrack skal et stykke af sporet være markeret som tunnel(marker et skinnestykke og vælg egenskaber, marker tunnel), så skulle du kunne indsættet tunnel start og slut. Hvis bare du har en skinne markeret skulle tunnelen blive tegnet i 3D-visning, fra tunnelportalal til tunnelportal..
Hans Kurt
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Illum
Trafikelev

Indlæg af Illum »

Efter at have siddet og leget med programmet i nogle dage, har jeg nu fundet ud af det selv. Jeg har fået lavet en del mere end sidst. Jeg havde ikke lige luret at et stykke af sporet skulle være markeret. Højden spille ikke ind i denne sammenhæng som jeg troede. Jeg kan konkludere at man lærer en del ved bare at prøve sig frem. Det tager dog nok lidt længere tid en ellers. Men jeg takker dog Hans Kurt alligevel for det svar som er givet. Mvh. Illum
bqg
Ledvogter
Scale: H0 - 3-rail

Indlæg af bqg »

Hvis du er ny i Wintrack, kan du evt. kikke her http://www.mjkhh.dk/forum/viewforum.php?f=36, der er en del hjælp til forskellige funktioner.
Hans Kurt
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Illum
Trafikelev

Indlæg af Illum »

Det må jeg da vist svare "Ja" til. Jeg er helt ny i Wintrack. Tak for linket. Det vil jeg straks kigge nærmere på. Mvh. Illum
Besvar