Sportavler eller ....
-
ErikL
- Lokomotivfører
- Digital: Ja
- Scale: N
- Skinnesystem: Minitrix
Re: Sportavler eller ....
Du kan have flere dimser på din router du skal blot have en switch (en der fordeler) mellem router og cs2 + pc
så kan du have 4 5 stykker udstyr på din router samtidig lidt afhængig af switch. Koster ikke meget en 200-300 Kr.
Hvis du har problemer med at gøre dette eller ikke syntes du kan hitte rede i det så sig til og jeg skal hjælpe dig (er netværks konsulent) og er tit i Herning skal faktisk til Herning mandag :) men lige der har jeg ikke tid.
Sig til og den del skal vi nok få løst.
Mvh Erik
-----------------------------
Mini TRIX
Z21 + Digikeijs tilbagemeldinger mm. Qdecoder til signaler.
TrainController Gold
-
moppe
- Lokomotivfører
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Du forbinder bare CS2 og PC til router begge to - så har du også wifi til din cs2 hele tiden...bygger01 skrev: Når / hvis jeg snupper netkablet til en PC'er, så forsvinder vel den lette mulighed for opdatering, da lige nu har et kabel til min router ?
Klaus
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
bygger01
- Lokomotivfører
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin K
- Geografisk sted: Herning
Så Godsforvslteren ( ErikL ) er velkommen til et forbesøg anytime, så ring med kort varsel på 30708834, så det kan aftales.
Du skriver Klaus, at jeg kan have begge - CS2 og en PC'er - koblet op, men PC snupper da stikket ind i centralstationen, så snakker du også om en "dims", så CS2 bliver trådløs ?
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).
-
moppe
- Lokomotivfører
- Kontakt:
Betragt din CS som endnu en computer på dit hjemmenetværk. Det vi, sige at den skal forbindes til din router som alle andre computere i hjemmet.
Edit: Sådan her:
Klaus
-
ErikL
- Lokomotivfører
- Scale: N
- Skinnesystem: Minitrix
Mvh Erik
-----------------------------
Mini TRIX
Z21 + Digikeijs tilbagemeldinger mm. Qdecoder til signaler.
TrainController Gold
-
Søren
- Lokomotivfører
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Der er ingen tilbagemelding i sporskiftet. Din CS2 antager at drevet skifter når du trykker på knappen.bygger01 skrev:Er der tilbagemelding eller husker CS2 den sidste indstilling af sporskiftet ?
Hvis sporskiftet er drejet, og du stiller det ret, vil din CS2 vise at det er ret, uanset om drevet har udført kommandoen eller ej. Det kan selvfølgelig give bøvl, hvis en sporskiftemotor svigter. Det er også typisk sådan de fleste andre centraler fungerer. Enkelte kan udlæse en tilbagemelding fra dekoderen, det er dog stadig ikke det samme som den egentlige tilbagemelding fra selve drevet. Så det er en omstændig affære at bygge tilbagemelding på sporskifternes stillinger.
En CS2 er ikke bygget til at vise sporskiftets indstillinger baseret på tilbagemelding. Så du får ikke rigtig noget ud af at eksperiementere med det. Det er bedre at sikre at drevene har forhold der gør at de ikke fejler.
- og jo, jeg er bekendt med ironien i forhold til Märklins gamle sporskiftedrev, de nye bør dog virke ordentligt (serienummer 220515xxx og 220715xxx). :-)
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
bygger01
- Lokomotivfører
Så nu kender jeg antallet af drev & signaler !
Og da det er lettere at spørge, prøver jeg en gang til:
Når jeg har set sporplaner på CS2 hos "legekammeraterne", er det altid kun udsnit af banen, så de skal hoppe fra plan til plan, men da vi jo var forlovet med analoge sportavler, har jeg aldrig kigget meget på det.
Kan man via CS2 lave en hele sporplan, der vises på touch skærmen eller kan man vise alle delplaner på et skærmbilled ?
Et andet "bette" problem er i skyggebanegården, hvor stoppet foregår med døde skinnestykker + en tilbagemelding via hjul & skinner. Der skal vel også her købes en "dims" eller relæ, så skinnestykkerne kan aktiveres i en kort periode, så lokomotivet kom ud af det døde område. Og hvordan kommer det frem på sporplanen, at en skinne er fri eller besat ?
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).
-
bygger01
- Lokomotivfører
The pulse duration of the outputs can be set individually from 0.1seconds to 10 seconds. This makes it possible to adjust the pulse duration to the needs of the switch machine used.
Mon det ikke kan bruges til at trække et relæ længe nok til, at et lokomotiv er kommet i gang og ud af den døde zone !
-
moppe
- Lokomotivfører
- Kontakt:
Her finder du noget fra Märklin Magazin angående sporplaner.bygger01 skrev: Kan man via CS2 lave en hele sporplan, der vises på touch skærmen eller kan man vise alle delplaner på et skærmbilled ?
Jeg sammenfatter:
På CS2, kan man oprette sporplaner på 23x12 elementer ("sporplansbyggeklodser"), men man på OC versionen kan alve så store sporplaner som ens monitor tillader det. Eksempelvis en FullHD monitor på 1920x180 pixels, her er der plads til en sporplan på 79x42 elementer og går man endnu højere op i opløsning - ja så er der plads til endnu flere elementer.
Du "glemte" at kigge efter i Køge......bygger01 skrev: Et andet "bette" problem er i skyggebanegården, hvor stoppet foregår med døde skinnestykker + en tilbagemelding via hjul & skinner. Der skal vel også her købes en "dims" eller relæ, så skinnestykkerne kan aktiveres i en kort periode, så lokomotivet kom ud af det døde område. Og hvordan kommer det frem på sporplanen, at en skinne er fri eller besat ?
Sørens anlæg bruger også strømløse stykker, her bruges en m84 til at tænde og slukke for strømmen.
Samtidig bruges der tilbagemelding fra hver blok (eller rettere stopstykket på blokken!), så man kan se, hvor sporet er optaget og ikke mindst sørge for at strømmen kobles fra ikke kun i den ene ende af sporet, men hele sporet, vel at mærke, når toget når frem til enden af blokken.
Klaus
-
bygger01
- Lokomotivfører
Der er 5 + 4 døde spor i de to skyggebanegårde med en død skinne på 180 mm ....
Kunne en LS150 ikke med 10 sek. "påvirkning" trække et alm. relæ, der åbner for strømmen, så et lokomotiv kommer væk inden relæet går i hvile position ?
Dog skal Märklin's MY'er få ændret lidt i opsætningen for at kunne nå ud inden lukketid !