Ja, det ser jeg også nu. Overaskende for mig.
Men forklaringen er måske, at dekoderen grundlæggende er den samme og at de tre ledninger grøn, violet og så den blå blot er i "overskud" ved 6-pol. udgaven?
Hvis det er korrekt er konklusion vel denne:
Den blå ledning er til plus.
Den grønne og violet til ekstra udgange?
Jeg bliver så helt i tvivl om det smarte i at sælge den.
Omvendt skriver du også, at den kun bruges af Fleischmann og ellers til n skala.
Det har måske noget at gøre med den motor,den skal tilsluttes (typen, forbruget)?
Min modelbane er HO.
Jeg har nogle - ikke helt nye - Flesichmann lokomotiver med ringmotor og med denne 6-pol. type dekoder. Men de fungerer på bedste måde og der er ikke behov for at skifte dem ud.
Mine nyere Fleischmann, ROCO, Brawa og PIKO lokomotiver har alle 8-pol.
Hilsen
Jørgen L.