Søren er rigtig god til at lave gode foto af diverse oprangeringer, og på YouTube har f.eks. Jens en god kanal der viser masser af de godstog der trods alt stadig kører (gennem) i Danmark:
https://www.youtube.com/channel/UCcMarP ... SQagvhymRw
Mit spørgsmål går på specielt de transit godstog man kan se - hvem kører med hvad? Er det tilfældigt, eller har de forskellige selskaber "faste" kunder?
Eller skrevet mere præcist - Hvilke kunder har Hector, DB Schenker, CFL osv? Hvad bliver f.eks. ikke sat sammen i samme tog - Van Dieren, Norfolk, Ewals, Lauritzen osv?
Jeg kunne også spørge på en anden måde - hvad er der normalt bag et Hectorrail godstog, et DBS osv. Er det noget man kan se lister over på nettet?
Jeg er godt klar over at det her er et stort, og sikkert noget rodet, spørsmål - men jeg synes bare det kunne være sjovt at mine modeller rimeligvis kører med det rigtige...
Og jeg er sikker på at der er nogen herinde som ved en del!!
På forhånd tak for input!!!
Hvem kører med hvad?
-
jhcn
- Lokomotivfører
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
- Geografisk sted: Lystrup, nord for Århus
Hvem kører med hvad?
Henrik
Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
-
gmmz
- Lokomotivfører
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Tillig
- Geografisk sted: Stilling
Re: Hvem kører med hvad?
den var s.. svær.
der er flere om, at køre her i det lille land.
der er DB Schenker, som står for meget af kørslen,
en stor kunde for dem er Volvo, der transporteres reservedele og div mellem Sverige og Holland,
samt de lejer container terminalerne i Høje Taastrup og Taulov.
Ikea er også en stor kunde, de anvender ofte " Van Dieren" trailere til transport, de har skiftet lidt mellem de forskellige operatører,
dem der har det billigste tilbud og kan levere varen
så er der transport af Biler, der er det kun DBS, de betjener de 2 store import steder, Vamdrup og Ringsted
og for ikke at glemme, så har Carlsberg 2 heltog i hver retning hver dag mellem Fredericia og Høje Taastrup.
jeg tror mest det drejer sig om,
at speditørerne,de finder en afgang på en af de tog kanaler, der er rådighed og lejer/reserverer afgang på det tog som passer dem bedst,
man kan godt se DB Schenker trailere på et Hectorrail godstog.
så er der Hector Rail, men jeg ved ikke om de kun kører transit,
de havde på et tidspunkt havnerangering og afgange fra Kolding, men det vist overtaget DBS.
CFL ved jeg ikke så meget, de holder til i Padborg, men hvilke tog, de kører, har jeg ingen anelse om, da de ofte lejer maskinerne ud.
de har nogle afgange fra Containerterminalen i Padborg, som de vist også betjener.
samt de vist også kører spånpladetog til Herning.
TX- logistix, jeg mener, de kun kører transit, skifter maskiner i Padborg og kører igennem til Sverige.
jeg ved ikke om de har noget trafik, på Padborg containerterminal.
Captrain, som ikke har nogen maskiner, men lejer, hvor de kan leje maskiner,
har vidst cemettoget fra Padborg til Taulov, det består af cointainerbærevogne med pulvertankcontainere
plus løse opgaver rundt om i landet, jeg mener de kørte Weedfree sprøjtetoget rundt i Danmark, i juli måned
Rail Care og så Contec ved jeg ikke hvad opgaver de har de har, men Contec har en del skærvevogne, så der er nok en del opgaver for Bane-DK
der er flere om, at køre her i det lille land.
der er DB Schenker, som står for meget af kørslen,
en stor kunde for dem er Volvo, der transporteres reservedele og div mellem Sverige og Holland,
samt de lejer container terminalerne i Høje Taastrup og Taulov.
Ikea er også en stor kunde, de anvender ofte " Van Dieren" trailere til transport, de har skiftet lidt mellem de forskellige operatører,
dem der har det billigste tilbud og kan levere varen
så er der transport af Biler, der er det kun DBS, de betjener de 2 store import steder, Vamdrup og Ringsted
og for ikke at glemme, så har Carlsberg 2 heltog i hver retning hver dag mellem Fredericia og Høje Taastrup.
jeg tror mest det drejer sig om,
at speditørerne,de finder en afgang på en af de tog kanaler, der er rådighed og lejer/reserverer afgang på det tog som passer dem bedst,
man kan godt se DB Schenker trailere på et Hectorrail godstog.
så er der Hector Rail, men jeg ved ikke om de kun kører transit,
de havde på et tidspunkt havnerangering og afgange fra Kolding, men det vist overtaget DBS.
CFL ved jeg ikke så meget, de holder til i Padborg, men hvilke tog, de kører, har jeg ingen anelse om, da de ofte lejer maskinerne ud.
de har nogle afgange fra Containerterminalen i Padborg, som de vist også betjener.
samt de vist også kører spånpladetog til Herning.
TX- logistix, jeg mener, de kun kører transit, skifter maskiner i Padborg og kører igennem til Sverige.
jeg ved ikke om de har noget trafik, på Padborg containerterminal.
Captrain, som ikke har nogen maskiner, men lejer, hvor de kan leje maskiner,
har vidst cemettoget fra Padborg til Taulov, det består af cointainerbærevogne med pulvertankcontainere
plus løse opgaver rundt om i landet, jeg mener de kørte Weedfree sprøjtetoget rundt i Danmark, i juli måned
Rail Care og så Contec ved jeg ikke hvad opgaver de har de har, men Contec har en del skærvevogne, så der er nok en del opgaver for Bane-DK
mvh
Søren Andersen
medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
Søren Andersen
-
jhcn
- Lokomotivfører
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
- Geografisk sted: Lystrup, nord for Århus
Men tak for dit indlæg!!!gmmz skrev:den var s.. svær.
Og som jeg læser det, så kan man faktisk godt slippe af sted med at blande næsten hvad som helst sammen til noget der skal ligne et transit godstog. Og hvis nogen får ondt i r...n af hvad jeg sætter sammen, så må de altså bare leve med at det var det jeg nu valgte at gøre :)
Henrik
-
gmmz
- Lokomotivfører
- Skinnesystem: Tillig
- Geografisk sted: Stilling
Ja, det vil jeg sige,
det er blevet mere svært, de sidste 10-15 år, der kommer flere forskellige operatører på banen,
nogen har været der hele tiden, mens andre bukker under i konkurrencen,
og i sidste ende, er det jo dig selv, der bestemmer hvad du vil køre med,
for skal man have F.Eks. 15 Rocky Rail lommevogne plus Maskine for at kunne lave et transit-tog,
så bliver det jo en dyr fornøjelse.
Jeg har gennem de sidste mange år, kun købt vogne, jeg har set på min færd gennem Danmark,
det er for at begrænse mine indkøb, da jeg synes der er kommet mange interessante vogne, de sidste mange år.
det er blevet mere svært, de sidste 10-15 år, der kommer flere forskellige operatører på banen,
nogen har været der hele tiden, mens andre bukker under i konkurrencen,
og i sidste ende, er det jo dig selv, der bestemmer hvad du vil køre med,
for skal man have F.Eks. 15 Rocky Rail lommevogne plus Maskine for at kunne lave et transit-tog,
så bliver det jo en dyr fornøjelse.
Jeg har gennem de sidste mange år, kun købt vogne, jeg har set på min færd gennem Danmark,
det er for at begrænse mine indkøb, da jeg synes der er kommet mange interessante vogne, de sidste mange år.
mvh
Søren Andersen
Søren Andersen
-
moppe
- Lokomotivfører
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Det behøves vel ikke at være et transit tog?jhcn skrev:Og som jeg læser det, så kan man faktisk godt slippe af sted med at blande næsten hvad som helst sammen til noget der skal ligne et transit godstog.
Uanset hvad, så er jeg af den holding at er vognene RIV/UIC mærkede, så kan de køre hvor som helst i Europa, så her er det plausibelt at netop denne vogn kan være kørt til/igennem Danmark. Har vogne og lokomotiv så revisionsdato så de "passer sammen", kan det faktisk lade sig gøre at de vitterligt har kørt sammen.
Godstogsdrift er fedt :-)
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk