Skala N Modelhuse og Industri hvilket mærke er førende?

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
magnusmyggen
Stationsforstander
Digital: Ja
Scale: N
Skinnesystem: Peco
Geografisk sted: Gestelev

Skala N Modelhuse og Industri hvilket mærke er førende?

Indlæg af magnusmyggen »

Hej Alle

Ville lige trække på jeres erfaringer mht kvaliteten af de forskellige producenter af model huse.

Hvilket mærke er der at fortrække i kvalitet og realisme? Jeg tænker hermed på god samle selv kvalitet og størrelses forhold. Jeg vil være ked af at bygge et byhus og derefter montere lys i den som skinner gennem alle flader.

Jeg leder efter stor industri såsom bryggeri stålværk osv. Hvem er den førende indenfor alle typer byggesæt det?
Eller skal men se på noget helt andet og evt bygge selv fra bunden af? og hvordan starter man op på det?

Overvejer også at købe brugt da det som regel er noget billigere men har så ikke indflydelse på samlekvaliteten af den tidligere ejer.

Takker
-Skala N
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
bygger01
Lokomotivfører
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Skala N Modelhuse og Industri hvilket mærke er førende?

Indlæg af bygger01 »

I H0 er der udmærket byggesæt fra Kibri, så hvorfor skulle de ikke også være gode i størrelse N

Jeg synes særligt fra der gamle kollektion, at der var fine ældre fabrikker på bl. a. flere etager

Så prøve hjemmesiden og hvorfor ikke også på Ebay ....

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Du går sjældent fejl af Faller.

Som Jørgen skriver, så tror jeg de fleste "kendte" mærker er gode. Kibri har også nogle ret lækre stationsbygninger - især til sidebaner.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

magnusmyggen
Stationsforstander

Indlæg af magnusmyggen »

Tak for jeres input.

Har også selv haft gode erfaringer med Kibri. Har samlet enkle huse fra dem. Jeg vil lede efter en flot Industribygning fra en af de store mærker. Jeg skal i hvertfald bruge et bryggeri. Det er meningen at bryggeriet skal have råvare såsom flasker, dåser osv. Med det er der lagt op til de andre industribygninger. Så hvis i har kendskab til nogle flotte samlesæt til glasbrug og stål/metalforarbejdning må i gerne sige til.

Er der ellers nogen med erfaring med metcalfe? er det pap det er lavet af?
-Skala N
-Peco
-Multi Maus
Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

@Stefan

Yes, Metcalfe er pap og murstenspapir (deres slogan er "Ready Cut Card Kits). Det er til tider ret tydeligt, og andre gange ser man det ikke. Jeg tror det kommer an på modellen og hvor på anlægget den placeres. Det er meget engelsk inspireret.

http://www.metcalfemodels.com/

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

magnusmyggen
Stationsforstander

Indlæg af magnusmyggen »

Tak Søren. Jeg ved godt at det ret engelsk inspireret. Jeg synes dog alligevel deres industri bygninger (de 4 stk) er meget pæne. Dog er deres udvalg meget begrænset. Jeg må lede videre efter et bryggeri fra Kibri eller Faller der falder ind i min smag. Det er ligemeget hvordan deres øl smager :D
-Skala N
-Peco
-Multi Maus
Besvar