Makette

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Besvar
esben2009
Ledvogter
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: C-skinner

Makette

Indlæg af esben2009 »

Jeg kikker i øjeblikket en del på autotransportvogne fra firmaet Makette, men jeg syntes det kniber med at finder gode billeder af deres vogne, derfor vil jeg spørge om nogen at set dem med deres fingre, og kan give en melding om det er varer som er værd at gå efter ?
esben2009
Ledvogter
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: C-skinner

Re: Makette

Indlæg af esben2009 »

Mens vi venter på autotransportvognen fik vi denne ledsagervogn fra Makette hjem, den passer fint ind i vores franske godsvognsstamme. Se vognen i forgrunden.
Og så fik vi også den første erfaring med dette for mange ukendte mærke, Makette, som gør i franske tog og togvogne samt diverse tilbehør.
Man kan sige om Makette at de på nogle felter leverer en interessant vare, denne ledsagervogn har fine påtryk og mange gode detaljer af metal som puffere og håndtag. Det bringer deres produkter op på et højt niveau.
Desværre kører de knap så godt, mere præcist så er deres koblingsholdere noget skidt, sidevandringen er alt for træg, så det kan ske at koblingsholderen bliver siddende i yderste position og vognen afsporer. At montere koblingerne er heller ikke det bedste, hverken de medfølgende eller vores egne kan sidde sådan rigtig fast.
Nu tager vi en vogn mere hjem af en anden type, og så må vi se hvordan den gør det. En overraskende god ting ved vores ledsagervogn er den medfølgende modelbil, lavet i metal og med dæk af gummi, en fed kvalitetsfornemmelse og i øvrigt en modelbil med fine påtryk.
Vedhæftede filer
image.jpg
Besvar