Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Jeg har dummet mig og fået lavet en del af min banedæmning for smal.
Jeg fik i et øjebliks "hjernefravær" skåret "skumgummiet" ud efter den øvre bredde. Så jeg mangler det skrå stykke.
Det bliver lidt dyrt i skærver at bygge det op i sten forestiller jeg mig.
Findes der et smart produkt, som en slags spartelmasse, men forbliver gummiagtigt. For ikke at ødelægge den lyddæmpende effekt jeg håber der er i skumunderlaget.
Eller er det forfra?
Conson skrev:
Jeg har dummet mig og fået lavet en del af min banedæmning for smal.
Jeg fik i et øjebliks "hjernefravær" skåret "skumgummiet" ud efter den øvre bredde. Så jeg mangler det skrå stykke.
Conson skrev:Findes der et smart produkt, som en slags spartelmasse, men forbliver gummiagtigt. For ikke at ødelægge den lyddæmpende effekt jeg håber der er i skumunderlaget.
Eller er det forfra?
Om det er forfra er nok så meget sagt. Der findes faktisk en gummimasse fra ... tadaaa ... Woodland Scenics ;-) der kan gøre det du ønsker. Det hedder Flex Paste. Det tørrer ind som en gummiskal der forbliver fleksibel. Jeg bruger det f.eks. til snedriver, men det kan også bruges til steder hvor der er stor fare for at tingene krakelerer. Flex Paste kan ikke gå i stykker når først det er hærdet, og du kan ikke knække det, da det blot giver efter.
Når det så er sagt, så tænker jeg at du måske lige kan smide et billede op, så vi kan se problemstillingen og dermed vurdere om der er andet du kan gøre? :-)
Det drejer sig heldigvis ikke om hele banen.. Men jeg tænkte stordriftsfordele og gik i gang med at skære en masse underlag ud og fik det limet fast.
Og så var det først at kvalitetskontrollen kom forbi og konstaterede at jeg havde brugt det øverste mål. Bredden i toppen af "skærvebunken". Planen var ellers at skære det ud i fuld bredde og lime det fast. For til sidst at skære det skrå af.
Hehe.. "Sjov video".. Der er lidt VHS over den.. ;) Men det ser smart ud.
Enten må jeg i gang med at skære trekantede stænger ud i skumplade, eller også må jeg prøve det "Flex paste". Jeg når ikke mere i denne weekend, og så når vi nok til Bramdrupdam inden der er en fri-weekend til byggeri igen.
Jeg nåede lige at tage et billede da kvalitetskontrollen (QA afdelingen) kom forbi.. Hun vurderede at det var en "brainfart" fra entreprenørens side. Vi afventer retssagen for at se, hvem der kommer til at betale..
amddurin skrev:- Nu bestemmer du jo selv kvaliteten af afspilningen med tandhjulet nede i højre side... (Her op til 480p)
Det er nu rigtig nok, at det ligner en VHS optagelse der er rippet til computer. Det kan ingen tandhjul ændre på. :-)
Woodlands videoer er super gode, der er dog mange af dem som bærer præg af at være fra før HD og DVD. :-) Men teknikkerne til landskabsbygning er jo de samme. :-)
amddurin skrev:- Nu bestemmer du jo selv kvaliteten af afspilningen med tandhjulet nede i højre side... (Her op til 480p)
Det er nu rigtig nok, at det ligner en VHS optagelse der er rippet til computer. Det kan ingen tandhjul ændre på. :-)
Woodlands videoer er super gode, der er dog mange af dem som bærer præg af at være fra før HD og DVD. :-) Men teknikkerne til landskabsbygning er jo de samme. :-)
- Nå nej, så hjælper det ikke noget...
- Det er måske fra VHS videoer de har solgt til modelfolket før hen...