Märklin CS3 og Link L88

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Niels
Godsforvalter
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Märklin CS3 og Link L88

Indlæg af Niels »

Hej alle
Kan det være rigtigt at man fysisk skal have tilsluttet et linkmodul L88 (60883) for at kunne konfigurere sin CS3 med opsætningen til ens netværk? Dvs. eksempelvis oplysningerne om, hvor mange S88 man ønsker tilsluttet i hver bus. Jeg synes ikke at CS3 vejledningen er særlig præcis omkring dette punkt og ej heller at de i CS3 manualen indsatte screen dumbs ligner det jeg ser på min CS3 skærm. Og min CS3 er opdateret med nyeste version software. Jeg ejer såmænd et linkmodul, så det logiske svar ville jo her være: prøv at slutte det til! Men jeg har det ikke lige nu og her ved hånden. :D

MJ Hilsner
Niels

Mvh
Niels

www.NIELS-MODELTOG.dk
Dansk epoke IVb. CS3, MS2 & Traincontroller Gold.

Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Märklin CS3 og Link L88

Indlæg af Søren »

Hej Niels

Jeg antager i mit svar at du med netværk mener S88 netværk og ikke alm. computernetværk.

Ja, S88 Link modulet skal være tilsluttet før du kan bestemme hvordan det skal sættes op. Længden af bussen er en del af konfigurationen af det enkelte modul. Da du kan have flere S88 Link moduler sat til, og hver enkelt kan konfigureres forskelligt, så skal det enkelte modul være forbundet før din CS3 kan give det en adresse og kan konfigurere det.

Jeg håber det giver mening ellers spørg igen.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Niels
Godsforvalter
Kontakt:

Indlæg af Niels »

Hej Søren,

Tak for hurtigt svar. Ja, det var "88"-netværket jeg mente. På mit anlæg er der planlagt 2 busforbindelser (løbende i hver sin retning, væk fra CS3+L88).
Så dit svar giver god mening og jeg vil snarest få delene hooket up og aftestet.

Mange hilsner
Niels

Mvh
Niels

www.NIELS-MODELTOG.dk

Niels
Godsforvalter
Kontakt:

Indlæg af Niels »

Hej,

Bare for at runde den her tråd af. Jeg har nu forbundet min central station til L88 og S88 modulerne og det hele virker perfekt. Så "plug and play" er vejen frem, selvom jeg personligt godt kunne have ønsket mig, at man kunne konfigurere tilbagemelder-modulernes opsætning, uden at være fysisk forbundet til disse. Jeg er nok bare lidt gammeldags anlagt.. :)

Mvh
Niels

www.NIELS-MODELTOG.dk

Ksn1205
Ledvogter

Indlæg af Ksn1205 »

Kan man sætte iek moduler til link 88 ? Har nogen jeg ikke kan få til at virke har prøvet at sætte dem til med rj45 stik, og med det falde 6 banes stik.
Besvar