Lære CV programmering af dekodere

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Niels
Godsforvalter
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Lære CV programmering af dekodere

Indlæg af Niels »

Hejsa,
Jeg vil meget gerne i gang med at lege med CV programmering af specielt mine m83/m84 dekodere via min CS3. Det skal nævnes, at jeg er totalt nybegynder på dette felt. Det meste dokumentation jeg kan finde omkring emnet, synes dog at relatere til programmering via CS2 og så vidt jeg kan se, er der en hel del forskel på hvordan de 2 generation CS håndterer opgaven. Eller hur?
Nogen anbefalinger med gode links eller litteratur?
pft.

Mvh
Niels

www.NIELS-MODELTOG.dk
Dansk epoke IVb. CS3, MS2 & Traincontroller Gold.

Ksn1205
Ledvogter

Re: Lære CV programmering af dekodere

Indlæg af Ksn1205 »

Hvis det ikke er de helt nye med mfx skal de på din programings spor hvis du ville læse cv værdier. Ellers så er der ellers at gå ind i den decoder du ville ændre når du har valgt ændre artikel og i den ... til højre som er blå kan man se cv værdier og man kan så læsse den fil som ligger i cs3 som er med de ting der passer til m83 eller m84.

Det skal lige nævnes at jeg mener de skal være indvæv format for at man kan ændre nogen spænde ting. Så kontakt 10 skal være på on
Niels
Godsforvalter
Kontakt:

Indlæg af Niels »

Hej KSN,
Tak for din kommentar. Det jeg leder efter er en slags instruktion for "næsten"-begyndere udi CV programmering med CS3. Dvs. hvad er "den" og "den" knap i "Konfig" menuen beregnet til. Altså, hvordan følger man den røde tråd? Og gerne krydret med eksempler. En sådan form for tutorial tror jeg mange kunne bruge. ;)

Mvh
Niels

www.NIELS-MODELTOG.dk

Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Hej Niels