Hej,
jeg ved ikke om der er andre der har erfaringer med CS3 og MobileStation og MainStation Apps fra Märklin.
I vores klub i Skibby (www.mjkhh.dk) havde vi køreaften sidste onsdag og her er der mange der bruger MobileStation eller MainStation Apps fra Märklin, og når der så kommer en del brugere på (omkring 10), så begynder der at komme problemer.
Vi har observeret at man mister kontakten med CS3 og Appen begynder at vise ??? i stedet for billederne af lokomotiverne.
Vi har også set tilfælde hvor der tilsyneladende er sammenblanding af den hastighed togene skal køre med. I dette tilfælde har jeg optaget en video som viser en MobileStation og en MainStation, og når man ændrer på hastigheden på et lokomotiv på f. eks. MobileStation, så ændres hastigheden på samme måde for de 3 (forskellige) lokomotiver som er valgt på MobileStation og MainStation.
Til at starte med troede vi at det måske kunne være et problem med den trådløse router men da jeg så det sidste problem med de samme hastigheder (videoen), så tvivler jeg på at det kunne være et router problem.
Er der nogen begrænsning på hvor mange Apps at en CS3 kan håndtere?
Jeg har ikke kunnet finde svaret ved hjælp af Google.
Mvh Per
CS3 og Märklin Apps
-
Søren
- Lokomotivfører
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: CS3 og Märklin Apps
Hej Per
Jeg har hørt den beskrivelse fra flere. Min umiddelbare konklusion er, at der er noget som går galt hos enten appen eller hos CS3. Jeg tror heller ikke at det er dit Wi-Fi der er noget galt med. Mit håb er at der kommer en opdatering til appen eller til CS3 som retter problemstillingen.
Seneste opdatering indeholder en række rettelser til kommunikation med appen. Har du opdateret din CS3 til seneste version? Det er version 1.3.2.
Jeg har hørt den beskrivelse fra flere. Min umiddelbare konklusion er, at der er noget som går galt hos enten appen eller hos CS3. Jeg tror heller ikke at det er dit Wi-Fi der er noget galt med. Mit håb er at der kommer en opdatering til appen eller til CS3 som retter problemstillingen.
Seneste opdatering indeholder en række rettelser til kommunikation med appen. Har du opdateret din CS3 til seneste version? Det er version 1.3.2.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
Frank FF
- Stationsforstander
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin H0
- Geografisk sted: Jylland
- Kontakt:
Hej Per R
Der foreligger et alternativ til brugere af CS3/CS3+ sammen med Android - enheder.
RemoteCS3
Se : https://play.google.com/store/apps/deta ... .remotecs3 for mere Information.
Der foreligger et alternativ til brugere af CS3/CS3+ sammen med Android - enheder.
RemoteCS3
Se : https://play.google.com/store/apps/deta ... .remotecs3 for mere Information.
AKTUEL SW/GFP
CS 3/3+: SW 2.6.1(3) GFP3 V17.17 GFP2 V3.96
CS2: SW 4.3.2(4) GFP V3.96
MS2 WLAN: FW 5.0.4.21
WLAN-BOKS: FW 0.3.0.2
6017x MFX BOOSTER: GFP 3.96
MS2: SW 5.6
6011x SKINNEBOKS: GFP V1.70
60883 S88 LINK: V1.1
MDT3: V3.6.5 ( HW:60971/60970/60801)
-
PerR
- Lokomotivfører
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin K+C
- Geografisk sted: DK-4070
Hej,
onsdag aften fik vi checket at CS3+ er på nyeste Software version.
Tak til FrankFF for ideen med at prøve RemoteCS3.
Vi er flere der også har installeret RemoteCS3, og det kunne være interessant at prøve med kun RemoteCS3 brugere.
Det kan måske bruges til at finde ud af hvilke komponenter der har problemer.
Jeg har en ide med at prøve at køre Wireshark for at monitere de beskeder der sendes fra CS3 som broadcast. Det kræver desværre en lidt mere avanceret switch hvis man skal monitere alle beskeder ind og ud af CS3. Jeg har søgt efter Wireshark plugins til Märklins CAN bus beskeder og der er måske en mulighed for at kunne dekode disse.
Mvh Per
onsdag aften fik vi checket at CS3+ er på nyeste Software version.
Tak til FrankFF for ideen med at prøve RemoteCS3.
Vi er flere der også har installeret RemoteCS3, og det kunne være interessant at prøve med kun RemoteCS3 brugere.
Det kan måske bruges til at finde ud af hvilke komponenter der har problemer.
Jeg har en ide med at prøve at køre Wireshark for at monitere de beskeder der sendes fra CS3 som broadcast. Det kræver desværre en lidt mere avanceret switch hvis man skal monitere alle beskeder ind og ud af CS3. Jeg har søgt efter Wireshark plugins til Märklins CAN bus beskeder og der er måske en mulighed for at kunne dekode disse.
Mvh Per