Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Jeg kunne godt lige bruge et hint til hvordan at man fjerner plastdækslet over gearkassen/boogien på en MCK ME. Når de to skruer er fjernet, så tænker jeg, at man presser en lille skruetrækker ned i det firkantede hul ved “staven” på billedet og vipper ud. MEN jeg synes ikke at det virker specielt smidigt.... ??
Mvh
Klaus
Vedhæftede filer
3-skinne med CS3 Plus. Udelukkende dansk materiel eller det som kører på de danske skinner.
Nej, det ser ud til at være støbt ud i et! Jeg har selv samme lokomotiv, men har ikke lige kigget i "instruktionsbogen" for at se om der er en "eksploderet" tegning med alle delene.
Jeg kunne godt lige bruge et hint til hvordan at man fjerner plastdækslet over gearkassen/boogien på en MCK ME. Når de to skruer er fjernet, så tænker jeg, at man presser en lille skruetrækker ned i det firkantede hul ved “staven” på billedet og vipper ud. MEN jeg synes ikke at det virker specielt smidigt.... ??
Jeg tænker at bunden er clipset ned over en tap i det firkantede hul.
Det betyder at du skal lirke bunden ud over tappen, ved at stikke skruetrækkeren ind fra oversiden af bogie.
På den korte bane, så spørger du her i forum, og i modeltogsgrupperne på Facebook, samt med en annonceagent på DBA... skal det nok lykkes.
Jeg har anskaffet mig hjulaftrækker/justerer og har tegnet et værktøj så min finmekanikerven kan spænde et hjul fast for dreje en en recess i det. Så nu skal jeg bare ha ham op i omdrejninger ... sådan i bogstaveligste stand :) :) Håber at jeg kan få lavet en ombytterordning.... jeg har ihvertfald en håndfuld MCK ME-hjul at starte med.
Mvh
Klaus
3-skinne med CS3 Plus. Udelukkende dansk materiel eller det som kører på de danske skinner.