Oprangering 1 Mz 1453

Har du spørgsmål angående forbilledet for din modeljernbane, så stil dem i dette forum.
Besvar
gmmz
Lokomotivfører
Indlæg: 1577
Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Oprangering 1 Mz 1453

Indlæg af gmmz »

dagens godstog fra Fredericia til Vejle G7515 hvor de 4 bagerste vogne blev afkoblet
og resten af toget fortsatte til Herning

Mz 1453 kan fås hos Hobbytrade
1 DK-RSC Mz 1453 2012-06-28 Fa P1040687.JPG
D-DB 31 80 455 6 410-7 Sgns læsset med 2 Eurotainer har kunnet fås ved Märklin 47072
2 D-DB 31 80 455 6 410-7 Sgns 2012-06-28 Fa P1040688.JPG
D-DB 31 80 455 6 531-0 Sgns læsset med 2 Eurotainer har kunnet fås ved Märklin 47072
3 D-DB 31 80 455 6 531-0 Sgns 2012-06-28 Fa P1040689.JPG
D-DB 31 80 455 7 039-3 Sgns læsset med 2 Eurotainer har kunnet fås ved Märklin 47072
4 D-DB 31 80 455 7 039-3 Sgns 2012-06-28 Fa P1040691.JPG
D-DB 31 80 455 6 606-0 Sgns læsset med 2 Eurotainer har kunnet fås ved Märklin 47072
5 D-DB 31 80 455 6 606-0 Sgns 2012-06-28 Fa P1040692.JPG
D-DB 31 80 455 8 590-4 Sgns læsset med 2 Eurotainer har kunnet fås ved Märklin 47072
6 D-DB 31 80 455 8 590-4 Sgns 2012-06-28 Fa P1040693.JPG
D-ERMD 31 80 784 6 038-7 Zacns ERMEVA tankvogn har kunnet fås ved Roco 66559
7 D-ERMD 33 80 784 6 038-7 Zacns 2012-06-28 Fa P1040694.JPG
D-DB 35 80 455 7 777-5 Sgns læsset med 2 Eurotainer har kunnet fås ved Märklin 47072
8 D-DB 31 80 455 7 277-5 Sgns 2012-06-28 Fa P1040695.JPG
A-ÖBB 31 81 477 7 154-3 Shimmns Roco dobbeltsæt 66085
9 A-ÖBB 31 81 477 7 154-3 shimmns 2012-06-28 Fa P1040696.JPG
F-SNCF 31 87 477 6 781-8 Shimms-u Märklin 47209 dobbeltsæt
10 F-SNCF 31 87 477 6 781-8 Shimms-u 2012-06-28 Fa P1040697.JPG
D-DB 31 80 467 6 242-9 Shimmns-u Roco 66182 3 vognssæt
11 D-DB 31 80 467 6 242-9 shimmns-u 2012-06-28 Fa P1040698.JPG
D-DB 31 80 487 7 160-0 Sahimms-u Lilliput 235773
12 D-DB 31 80 487 7 160-0 sahimms-u 2012-06-28 Fa P1040699.JPG
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5452
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: oprangering

Indlæg af Søren »

Hej Søren

Fedt! :-)

Märklin og Trix har sæt i handlen med Eurotainer vognene. De fleste andre vogne kan fås fra forskellige producenter. Så det er jo et dejlig nemt godstog at få oprangeret. :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4829
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: oprangering

Indlæg af moppe »

Rail cargo Austria coilvogn = roco 66085

Klaus
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5452
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: oprangering

Indlæg af Søren »

Hvem bygger egentlig seksakslede Sahimms-u? Dem har jeg aldrig set i handlen.

EDIT: Ser lige, at Søren har skrevet Liliput... spanks!

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

gmmz
Lokomotivfører
Indlæg: 1577
Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Re: oprangering

Indlæg af gmmz »

jeg skulle lige have tid til at finde de andre vogne
sad og redigerede indlæg mens i skrev
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5452
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: oprangering

Indlæg af Søren »

gmmz skrev:jeg skulle lige have tid til at finde de andre vogne
sad og redigerede indlæg mens i skrev
Det er et godt stykke arbejde! Tak for det! :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

joh
Stationsbetjent
Indlæg: 35
Tilmeldt: 10 aug 2011, 22:09
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: oprangering

Indlæg af joh »

Hejsa
Da jeg var sammen med Søren A. den fredag og fik en par film/foto af samme stamme, har jeg fået lyst til at prøve at lave den i model.

Første skud på stammen er fra Roco. Et utroligt flot sæt (66085)
P1050248 a.jpg
Håber at jeg med tiden kan finde resten. :)

joh
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5452
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: oprangering

Indlæg af Søren »

Angående RailCargo Austria Shimmns, så skuer mit øje lige, at den er med spidstag. Selvom det selvfølgelig er repræsentationen af firmaet, der tæller ved oprangeringen, så er PIKOs model 54930, faktisk et bedre bud end Rocos.
PIKO 54930
PIKO 54930

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4829
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: oprangering

Indlæg af moppe »

bahnfannet skrev: Selvom det selvfølgelig er repræsentationen af firmaet, der tæller ved oprangeringen, så er PIKOs model 54930, faktisk et bedre bud end Rocos.
Det vil sige at Jan-Ole har købt forkert ind?
Så må du købe en PIKO og bytte med ham. Det kan vel gå lige O-P-op med en PIKO vogn og et Roco vognsæt?



Klaus
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5452
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: oprangering

Indlæg af Søren »

moppe skrev:Det vil sige at Jan-Ole har købt forkert ind?
Så må du købe en PIKO og bytte med ham. Det kan vel gå lige O-P-op med en PIKO vogn og et Roco vognsæt?
Som før skrevet, så er det vel fint, at firmaet er repræsenteret. :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar