Side 1 af 1

Loksound 3.5 i Roco´s Sølvpilen 69065

: 28 jan 2021, 15:34
af Togfører 2

Hej
Har nu fået min nyanskaffelse "Sølvpilen" til at køre fint på banen, og også at reagere på bremsemoduler.

Jeg har dog nogle steder på banen stadigvæk det gode gamle system tænd/sluk for strømmen i en skinne fx på skyggebanegården.

Det jeg ønsker, er at lokomotivet ikke farer frem, når den får kør, men starter som normalt med lidt lyd så en stille start jvf. accellerations-parameteren.

Findes der et cv til det?

Og et tillægsspørgsmål: min anden MA - Roco 69063 har vist nok kun en loksound 2.0 indbygget. Det kører fint og kan indstilles via min CS3. Men det ser ikke ud til, at min Lok-programmer har det så godt med Loksound 2.0. 3.5 som min sølvpil har går fint.


Re: Loksound 3.5 i Roco´s Sølvpilen 69065

: 28 jan 2021, 17:03
af moppe
Togfører 2 skrev: 28 jan 2021, 15:34

Det jeg ønsker, er at lokomotivet ikke farer frem, når den får kør, men starter som normalt med lidt lyd så en stille start jvf. accellerations-parameteren.

Findes der et cv til det?

CV 124..... værdien 4 - Speicherung der aktuellen Geschwindigkeit.
Det vil sige udlæs CV 124, træk 4 fra og skriv igen.

Togfører 2 skrev: 28 jan 2021, 15:34

Og et tillægsspørgsmål: min anden MA - Roco 69063 har vist nok kun en loksound 2.0 indbygget. Det kører fint og kan indstilles via min CS3. Men det ser ikke ud til, at min Lok-programmer har det så godt med Loksound 2.0. 3.5 som min sølvpil har går fint.

Min LokProgrammer kan med V2.7.9 software læse (og skrive) både V2 og V3 dekoder.

Klaus


Re: Loksound 3.5 i Roco´s Sølvpilen 69065

: 28 jan 2021, 18:12
af bygger01

Jeg skiftede sidste år til LokSound ( var det 5 ), og siden har vores MA`er fungeret fint uden mærkelig stop og ændringer af retningen. Blev købt på Fyn med en god service !

Den gamle dekoder var også med lyd - LokSound 2.

Den nye dekoder var et sats, for den skulle sælges, men nu er den en del af vores bane for den kører godt ....

Det er de gamle dekoder laver mærkelige ting ......


Re: Loksound 3.5 i Roco´s Sølvpilen 69065

: 28 jan 2021, 20:12
af Togfører 2

Hej Klaus

1) Operationen lykkedes - lokomotivet starter nu rigtig pænt igen. CV 124 stod til 6. Rettede til 2, og så starter det nu rigtig pænt ved signaler af de gamle typer, dvs. ingen strøm i skinnen. SUPER.

2) Det andet problem laver jeg på en ny tråd, så andre måske kan have værdi af det og finde det et mere logisk sted.

/FINN