Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Jeg kører Märklin digital drift og har arvet 1 analog lokomotiv, Märklin 260 417-1 rangerloko.
Jeg tror det er analogt, men der sidder nogle dip switche så nu er jeg lidt i tvivl. Hvis det er digitalt hvordan skal dip switch'ene så indstilles? Når jeg sættes det på den digitale bane står det bare og brummer.
Jeg er ny i modelbane gamet, så bær over med mig hvis jeg spørger om noget helt indlysende
Jeg har ikke særlig erfaring med gamle, digitale lokomotiver, men det bliver ofte anbefalet, at man renser og smører motor og mekaniske dele, fordi de kan være "groet fast" efter lang tids stilstand og opbevaring.
Lokomotivet ser dog pænt og rent ud.
Der er i hvert fald youtube videoer, der viser, hvordan man skiller de ældre lokomotiver ad for at tjekke motoren.
Man kan f.eks. søge på: cleaning old Märklin locomotive
eller lignende.
Hej igen
Og tak for jeres forslag og ja motoren sad fast, men det have jeg klaret inden jeg satte den på sporet ;)
Nogen forslag til hvordan de enkelte dip switche skal stå, 1-8?
Mvh Michael