Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Hej
Jeg skal til at bygge en lille drejeskive, der skal drives af en Uhlenbrock digitalmotor. Den skal bruges til at vende et lokomotiv 180 grader, og så skal lokomotivet køre tilbage ad samme spor. Planen er at tage strømmen til motoren fra sporet og føre strømmen fra det eksisterende spor over til skinnen på drejeskiven. Nu er spørgsmålet så om jeg kan køre tilbage ad det samme spor når jeg har vendt skinnen på drejeskiven, eller om der bliver noget med strømmen der ...?
Da drejeskiven kun skal dreje 180 grader skal ledningerne til skinnen på sporet selvfølgelig være så lang at den kan dreje de 180 grader og tilbage igen :-)
Jeg aner ikke hvordan man klarer det på en færdigkøbt drejeskive med at køre fra drejeskiven til det eksisterende spor.
Du synes at have valgt den lette verden - AC ( ligesom J&B Rail ) - så der vil ikke være problemer for dig, da venstre og højre skinne er ens, og det er midterskinnen, der kommer med den anden pol.
Der skal også være fordele med vores valg !
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).