At stadig flere vil vælge to-skinne, havde Märklin vel også regnet med, da de erhvervede Trix, og det er nok også en af grundene til, at det har taget så lang tid før det slanke dobbeltkrydssporskift bliver en realitet.
Imidlertid begynder de fleste modelbanetosser med modelbanen som barn - og her er tre-skinne langt at foretrække. Det er simpler at lege med. Altså genoptages modelbanen med tre-skinne systemet - lige som jeg og mange andre har gjort. Af samme grund dør tre-skinne systemet ikke med os.
Du har ret i, at Märklin længe har haft patent på den fleksible C-skinne, men Märklin har aldrig annonceret den endnu. Jeg er overbevist om, at den kommer et par år før K-skinnen udgår - alt andet ville være at skyde sig selv i foden.
Alene konkurrencen på to-skinne markedet er alt for stor til, at den kan erstatte det lukrative tre-skinne marked. Se blot to-skinne producenterne, der næsten alle producerer AC-modeller.
Gert