FEJL 40 !!!

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Torben
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K

FEJL 40 !!!

Indlæg af Torben »

Nu har jeg stor bøvlet med mit Uhlenbrock system, Lissy moduler og schaltmoduler !! Jeg har haft det system i mange år uden problemer, det styrer og kører præcist.
Nu viser det sig jeg har fået blandet ikke snoede kabler ind i systemet, 3 styk, bum så var det slut. Jeg laver selv mine kabler og det fungere. Hvordan jeg så har
fået lavet 3 ”forkerte” fatter jeg ikke, kan kun give mig selv skylden.
Jeg har trukket nye ledninger, kravlet ind og ud under anlægget alt for mange gange, loddet i akavede stillinger…. ! Et rent tilfælde opdagede jeg et kort kabel i dag der ikke var snoet!! Gennemgik de sidste moduler og fandt ialt 3.
Hvorfor skal det være så svært :D
Alt bøvl til trods, så er det nu fedest følelse når programmering af moduler programmeres og det hele spiller. Toget kører ind til perron stopper hvor det skal, modkørende tog ankommer i modsatte spor, sporskifte drejer og signal bliver grønt og af sted det går ……. Så glemmer jeg, at jeg i en måned var tæt på total nedsmeltning af arrigskab over ikke at kunne finde fejlen :D

Bahnhof.jpg

MVH Torben

Søren
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: FEJL 40 !!!

Indlæg af Søren »

Fedt! Det er altid rart når det lykkes! 😉