ESU Lokpilot 5 L og Lenz LZV 200

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Grouleff
Trafikelev
Digital: Ja
Scale: N
Skinnesystem: Peco

ESU Lokpilot 5 L og Lenz LZV 200

Indlæg af Grouleff »

Halløj
Jeg har ovenstående som egentligt virker ok, lige bortset fra når lok. skal stoppes. Så sker der det at det fortsætter med at køre indtil jeg afbryder strømmen på hele anlægget. Det skal lige tilføjes at det kun sker hvis lok. køre mod en stopbom, hvis lok. stoppes inden det rammer stopbommen er der ikke noget. Lastafhængig kørsel er slået fra i dekoderen....
Nogen ideer????
PfH. tak.

moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: ESU Lokpilot 5 L og Lenz LZV 200

Indlæg af moppe »

Når du kører mod stopbommen kan det være at strømoptaget bliver ringere, strømforbruget højere og så kommer der kere støj end ordentlige datasignaler frem til dekoderen.
Dermed ser den ikke at der kommer “stop” kommando til den.

Klaus

Grouleff
Trafikelev
Scale: N
Skinnesystem: Peco

Indlæg af Grouleff »

Hej Klaus

Tak for dit svar, men hvorfor er det kun nogle af dekoderne der gør det og kan der ændres i opsætningen i dekoderen så de ikke gør det?
Det sker også sommetider at ved f.eks. opstart efter en kortslutning at et lok. begynder at trille ganske langsomt uden der er nogen der har kørt med det inden…… Nogen forklaring på det??
Mvh. Henrik

SteamPunkLolcat
Godsforvalter
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Peco code 75
Geografisk sted: Haderslev

Indlæg af SteamPunkLolcat »

Hej Henrik!

Det lyder lidt som strømproblemer, er der fødeledninger frem til de enkelte dele af anlægget eller det hele forsynet fra en tilslutning til skinnerne?

MVH Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra '20 til '85. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Besvar